Un Mercury 99A, model cunoscut de mulți ca Mercury Eight, a ajuns în România.
„Când o privești și îi auzi motorul V8, cu greu îți vine să crezi că a fost fabricată în urmă cu 85 de ani. E drept că a trecut de curând printr-o reparație generală, în atelierele unui mare restaurator din SUA, de unde a și fost cumpărată de actualul proprietar (...) Din datele pe care le avem până acum, în România nu mai există niciun alt exemplar similar”, afirmă specialiștii Registrului Auto Român (RAR), pe Facebook.
Un român a făcut senzație la RAR cu o mașină de 85 de ani. Mercury Eight, e unic în țară
Creat ca un concurent pentru De Luxe Ford și Lincoln Zephyr, acest automobil a fost promovat intens ca având un consum redus pentru acea vreme, dar pe lista cu atuurile sale se regăsesc caroseria modernă, bordul unic, torpedoul dotat cu încuietoare și ceas sau parbrizul în formă de V.
„În portbagaj, proprietarul avea o bibliotecă în adevăratul sens al cuvântului, în care se regăseau documente originale ale mașinii, fotografii din lunga sa existență, dar și dovezile lucrărilor de restaurare prin care a trecut”, au mai scris specialiștii RAR care au verificat bijuteria.
Citește și: VIDEO Povestea singurei mașini care a ajuns să denumească o clasă. Golf a împlinit 50 de ani
Edsel Ford a prezentat modelul Mercury 99A în 1939. Mașina e mai lungă și mai lată decât Ford-ul V8. Design-ul său este caracterizat de aripi curbate, linii de caroserie rotunjite și o parte frontală ascuțită.
Modelul a fost disponibil sub formă de sedan tip „beetleback”, cu 2 sau 4 uși, sedan coupe notchback și coupe decapotabil.
Citește și: Averea ascunsă a lui Piedone. Se plimbă cu motoscuterul, deși are în garaj mașini de lux și de epocă
În 1940, a avut loc o ușoară modificare a feței, farurile și grila au fost actualizate, înainte de o revizuire majoră în 1941, când Mercury a început să împartă caroserii cu Ford.
Sub capotă, Mercury Eight are un V8 Ford flathead pur Ford, de 4.0 litri, care dezvoltă 95 de cai putere.