Noul design exterior al Seriei 7 subliniază prestigiul şi statutul limuzinei de lux într-o manieră mai vie ca niciodată. Iar la interior, confortul acustic optimizat, sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW sunt elemente noi care întăresc imaginea modelului.
Partea frontală, mai înaltă cu 50 de milimetri în cel mai avansat punct, joacă un rol important în a oferi mașinii o prezenţă vizuală şi mai puternică. Capota are linii de contur mai bine pronunţate şi un logo BMW mai mare. Iar forţa dominantă a părţii frontale revizuite este grila tradițională, în formă de rinichi, a radiatorului, a cărei suprafaţă a crescut cu aproximativ 40% (pare împrumutată de la X7, dar, poate greșesc). Calandrul este combinat cu faruri mai subţiri, care, opțional pot fi cu tehnologie laser, cu rază de acţiune a fazei lungi de până la 560 de metri, pentru a crea un contrast stilistic atrăgător şi adaugă o nouă componentă caracterului modelelor BMW din clasa de lux.
Prizele de aer din secţiunea inferioară a şorţului frontal sunt suprapuse acum cu deflectoare de aer mari. Acestea orientează eficient fluxul de aer către conductele de aer ale frânelor şi Air Curtains, ceea ce contribuie la minimizarea turbulenţelor în jurul pasajelor roţilor. Pe lateral, Air Breathers, în noua lor formă verticală, transmit precizie, claritate şi o prezenţă de forţă. Integrate în panourile laterale ale noului Seria 7, aceste prize de aer se extind acum mult în sus, iar benzile lor decorative formează un unghi de 90 de grade cu elementele decorative laterale, care ajung până la şorţul spate.
Sorţul spate modificat adoptă limbajul de design al decoraţiunilor prizelor de aer din partea frontală a automobilului. Ţevile de eşapament integrate au contururi cromate mai late, în timp ce stopurile tridimensionale ale noului The 7 sunt mai subţiri cu aproximativ 35 de milimetri faţă de cele ale actualului model şi au o imagine precisă şi sofisticată. Sursele de lumină LED sunt poziţionate în spatele suprafeţelor negre şi roşii aranjate pentru a accentua conturul în forma literei L. Alte dotări noi includ o bandă luminoasă foarte subţire şi bine definită (măsoară doar şase milimetri în grosime) amplasată sub bara cromată decorativă, care se extinde pe toată lungimea capotei portbagajului şi conectează luminile spate între ele.
Pachetul M Sport, linia Design Pure Excellence şi noile completări ale selecţiei de jante şi culori pentru exterior oferă noi posibilităţi pentru personalizare. La acestea se adaugă BMW Individual Shadow Line lucioasă extinsă, disponibilă acum ca opţiune în combinaţie cu pachetul M Sport.
Și de această dată, Seria 7 poate fi comandat în două variante de caroserie, cea mai lungă dintre ele transferând plusul de 14 centimetri din ampatament într-un beneficiu similar de spaţiu pentru pasagerii din spate. Atât versiunea standard (lungă de 5.120 mm), cât şi varianta cu ampatament extins (lungă de 5.260 mm) sunt mai lungi cu 22 de milimetri decât versiunile anterioare. Lăţimea (1.902 mm) şi înălţimea (1.467 mm / ampatament lung: 1.479 mm) noului model rămân neschimbate.
Ambianţa și mai luxoasă
În interiorul noului BMW Seria 7, alegerea materialelor, detaliile de design coordonate armonios, nivelul generos de spaţiu şi calitatea fabricaţiei sunt combinate pentru a crea o ambianţă luxoasă rafinată din toate punctele de vedere. Pielea Nappa exclusivă, cu cusături extinse, a fost adăugată pe lista de opţiuni.
Structura tridimensională a suprafeţelor - cuprinde spaţii mari pe şezutul şi spătarul scaunelor din faţă şi din spate, cotierele integrate în ornamentele uşilor şi consola centrală - oferă interiorului o prezenţă elegantă şi rafinată. Noi în gama de benzi decorative opţionale pentru interior sunt variantele din lemn fin American Oak Dark cu inserţie metalică şi Poplar Grain în gri metalizat lucios.
Confortul acustic a fost îmbunătăţit cu mare atenţie la detalii, cu optimizări în jurul pasajelor roţilor spate, montanţilor B şi capacele de ieşire a centurilor de siguranţă din spate. În plus, geamurile laterale şi luneta au sticlă mai groasă - fie standard, fie ca parte a opţiunii Comfort Glass (în funcţie de model).
Benzină, diesel sau plug-in hybrid
Varietatea de propulsoare pentru noul BMW Seria 7 include motoare pe benzină şi diesel cu şase, opt şi 12 cilindri, precum şi un sistem de propulsie hibrid complet nou. Vârful de gamă este motorul V12 de 6.6 litri din echiparea BMW M760Li xDrive, care produce 585 CP şi acum dispune de filtru de particule de benzină pentru minimizarea emisiilor. În acelaşi timp, BMW 750i xDrive şi BMW 750Li xDrive sunt echipate cu nou dezvoltatul motor V8 de 4.4 litri, a cărui putere maximă a fost crescută cu 80 CP până la 530 CP.
Variantele plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 preiau calităţile sportive, confortul pasagerilor şi ambianţa plăcută ale sedanului de lux şi le combină cu o eficienţă foarte ridicată şi abilitatea de a oferi o experienţă a condusului electric, aproape silenţioasă, fără emisii locale. Sistemul plug-in hybrid al acestora utilizează acum un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, adaptat special şi o baterie de înaltă tensiune mai evoluată.
În consecinţă, sistemul poate oferi o putere combinată de 394 CP cu comutatorul Driving Experience Control setat în modul SPORT. Consumul mediu mixt al modelelor BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745 Le xDrive variază între 2,6 şi 2,1 l/100 km, emisiile CO2 sunt de 59-48 g/km, iar consumul mixt de energie electrică este de 16,3-15,0 kWh/100 km. Cele trei modele au o autonomie în regim electric ce variază între 50 şi 58 de kilometri conform standardului de consum NEDC.