FOTO Mașina electrică „circulară”, cu o durată de viață de 50 de ani. Are și generator pe GPL

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 19.05.2023 - 16:08
SUV-ul „circular” e.Volution Space a fost proiectat de RWTH de la Universitatea din Aachen - Foto: evolution-mobility.com
SUV-ul „circular” e.Volution Space a fost proiectat de RWTH de la Universitatea din Aachen - Foto: evolution-mobility.com
SUV-ul „circular” e.Volution Space a fost proiectat de RWTH de la Universitatea din Aachen - Foto: evolution-mobility.com

O echipă de la Universitatea din Aachen (Germania) a dezvoltat o mașină electrică, pe principiul economiei circulare, cu o durată de viață de 50 de ani, dacă este îmbunătățită continuu. e.Volution Space este un SUV care funcționează și cu GPL, iar în viitor, și cu hidrogen.

SHARE

SUV-ul „circular” e.Volution Space a fost proiectat de RWTH de la Universitatea din Aachen, sub egida profesorului Günther Schuh, și este pus în mișcare de două motoare electrice cu o putere totală de 190 de cai putere.

Bateria mașinii electrice are  o capacitate de 40 kWh și îi conferă o autonomie de până la 200 de kilometri.

Pentru călătorii mai lungi, însă, e.Volution Space dispune și de un motor cu doi cilindri, care funcționează cu GPL și are rol de generator sau „range extender”. Astfel, autonomia maximă a mașinii poate ajunge până la 450 de kilometri.

Peste cinci ani, conform conceptului evolutiv și scalabil ce stă la baza prototipului RWTH, „range extender”-ul va fi înlocuit cu o pilă de combustie de 50 kW alimentată cu hidrogen pentru ca mașina să poată atinge o autonomie totală de 750 de kilometri.

Citește și: Ungaria a inaugurat al doilea circuit de curse auto omologat internațional. România nu are niciunul

Update software și hardware, la fiecare 5 ani, până la 50 de ani

În conformitate cu principiul economiei circulare, obsolescența (declasarea tehnologică a unui material industrial prin apariția altuia, mai modern) specifică, în general, autovehiculelor este deprogramată în cazul lui e.Volution Space.

SUV-ul e.Volution Space este conceput să primească actualizări software și hardware la fiecare 5 ani, iar celulele bateriei vor fi înlocuite și reutilizate timp de 20 de ani ca soluție de stocare a energiei electrice de uz casnic din energie fotovoltaică, înainte de a fi reciclate.

Citește și: VIDEO Toate datele oficiale despre prima mașină electrică făcută în România, Ford E‑Tourneo Courier

În funcție de evoluția mașinii și de necesități, aproape toate componentele inovatoare și importante pentru design sunt înlocuibile. Afișajele, senzorii, computerele de bord, bateriile, farurile, exteriorul, scaunele și interiorul pot fi modificate într-o fabrică de reasamblare.

În cazul motoarelor electrice, studenții au luat în calcul că acestea au o durată de viață lungă în mod implicit.

RWTH spune că șasiul din aluminiu și exteriorul din termoplastic ale SUV-ului e.Volution Space "economisesc până la 80% din costurile actuale pentru caroserie". Iar acest lucru reduce foarte mult și costurile de personalizare suplimentară, precum și pe cele pentru dezvoltarea unei game îndregi de caroserii.

Prototipul e.Volution Space a fost imaginat într-o versiune scurtă, de 4,09 metri lungime, și într-o versiune lungă (cu 6 uși) de 4,92 metri lungime.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te