După 4 ani de așteptare, pick-up-ul electric Tesla Cybertruck a văzut în sfârșit luminița de la capătul liniei de producție în serie, iar clienții care au plătit avansul încep să-și primească mașinile și să-și împlinească visul.
Există însă și o „problemă”. De la lansarea ideii Cybertruck și până recent, Elon Musk s-a lăudat că va face cel mai tare pick-up electric cu o autonomie de până la 800 de kilometri (500 mile) și un preț de pornire de 69.900 $ în SUA.
Elon Musk a vândut „gogoși”. Tesla Cybertruck are nevoie de baterie suplimentară și costă dublu
Lansată cu câteva zile în urmă, însă, cea mai potentă versiune Tesla Cybertruck din punct de vedere al autonomiei anunță maximum 547 kilometri (320 mile) cu un plin de baterie.
Dar, poate ajunge și până la o autonomie de 756 de kilometri, apropiată de cea promisă de Musk, dacă proprietarul cumpără și montează opțional, în benă, o baterie suplimentară, un „range extender”.
Evident, capacitatea de încărcare a benei este drastic redusă, în acest caz. Ocupă aproximativ 30% din spațiu, potrivit lui Elon Musk, informează electrek.co.
Citește și: Top-ul fiabilității JD Power: Mașinile noi, din ce în ce mai proaste. Polestar și Tesla, „campioane”
A doua „gogoașă” vândută de Elon Musk este prețul. Boss-ul Tesla a promis un Cybertruck cu autonomie de până la 800 de kilometri la un preț de pornire de 69.900 $ în ultimii ani.
Acum, prețul Cybertruck-ului de bază, doar cu tracțiune spate, e mai mic, de 60.990 $, dar modelul are o autonomie maximă oficială de 402 kilometri (250 mile). Adică, la jumătate.
Tesla Cybertruck cu tracțiune integrală, 4x4, pornește de la 79.990 $ pe piața americană și are o autonomie de până la 547 kilometri (340 mile).
Iar versiunea de top 4x4, Tesla CyberBeast, cu autonomie de până la 514 kilometri, ajunge la 99.990 $, o sump aproape dublă față de ce a tot spus Musk. Sigur, toate mașinile s-au scumpit în ultima vreme, dar la Cybertruck diferența e cam mare.
Citește și: VIDEO Unei mașini electrice Tesla Model 3 i-a murit bateria subit. A fost utilizată intens pe Uber
„Range extender”-ul, bateria suplimentară care se montează în benă, oferă modelului Tesla Cybertruck dual-motor o autonomie suplimantară de până la 209 kilometri, iar versiunii CyberBeast, cu trei motoare, un plus de 193 kilometri, extinzându-i autonomia până la 708 kilometri (440 mile).
Prețul bateriei suplimentare nu a fost încă comunicat de Tesla.