Două camioane electrice Mercedes, eActros și GenH2 Truck, au câștigat Truck Innovation Award 2021

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.12.2020 - 18:13
Mercedes-Benz GenH2 Truck
Mercedes-Benz GenH2 Truck

Și viitorul camioanelor pare tot electric. Juriu International Truck of the Year Jury (IToY) a acordat prestigiosul său premiu Truck Innovation Award 2021 camioanelor 100% electrice Mercedes-Benz eActros și GenH2 Truck.

SHARE

„Suntem onorați și mândri că renumitul juriu Truck of the Year a acordat pentru eActros și GenH2 Truck prestigiosul premiu de Truck Innovation Award 2021. Aceasta este o reafirmare puternică a faptului că suntem pe drumul cel bun, cu strategia noastră concentrându-ne în mod clar pe tehnologii pentru neutralitatea emisiilor de CO2: energia bateriei și pilele de combustibil pe bază de hidrogen. Această combinație ne permite să oferim clienților noștri cele mai bune opțiuni de autovehicule, în funcție de cerințe. Cu eActros, am demonstrat în ultimii ani că transportul de distribuție urban fără emisii este deja posibil în prezent. Cu GenH2 Truck, am prezentat suplimentar conceptul nostru specific cu pile de combustibil pentru camioanele grele pentru a efectua transporturi flexibile și solicitante pe distanțe lungi”, a declarat Martin Daum, președinte al Consiliului de Administrație și membru al Consiliului de Administrație al Daimler AG, Daimler Truck AG. 

Daimler Trucks a fost primul producător la nivel mondial care a prezentat un camion greu electric în 2016, cu un concept pentru trasportul de distribuție urban. În 2018, a avut loc premiera prototipului eActros și tot în același an au început și testările de către clienți. Apoi, rezultatele testărilor Mercedes-Benz eActros de către clienți au fost incluse în dezvoltarea ulterioară a prototipului pentru producția de serie.

Până în prezent, testele au demonstrat că eActros cu baterie electrică este extrem de potrivit pentru transportul sustenabil de distribuție pentru mărfuri grele. Nu este în niciun caz inferior unui camion diesel convențional în ceea ce privește disponibilitatea și performanța. Cu toate acestea, seria de producție eActros va fi semnificativ superioară prototipului actual în anumite aspecte, precum autonomia, puterea de conducere și siguranța. Producția de serie eActros va fi la același nivel cu un Actros convențional și în ceea ce privește sarcina utilă. eActros va fi lansat ca un camion cu două și trei axe.

Producția de serie eActros planificată pentru 2021 va avea o autonomie de peste 200 de kilometri.

În septembrie 2020, Daimler Trucks a prezentat Mercedes-Benz GenH2 Truck, un concept cu pile de combustibil pe bază de hidrogen pentru un camion cu o autonomie de până la 1.000 de kilometri și mai mult, cu versiunea sa de serie pentru transportul pe distanțe lungi.

Inginerii Daimler Trucks au pus bazele Mercedes-Benz GenH2 Truck pe capacitățile camionului convențional Mercedes-Benz Actros de distanțe lungi, precum puterea tractivă, autonomia și performanța. De exemplu, versiunea de serie a GenH2 Truck trebuie să aibă o greutate brută a autovehiculului de 40 de tone și o sarcină utilă de 25 de tone. Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem cu pile de combustibil deosebit de puternic vor face posibilă încărcarea acestei sarcini utile mari și o autonomie de durată, care, prin urmare, vor forma nucleul conceptului GenH2 Truck.

Daimler Trucks preferă să utilizeze hidrogen lichid (LH2), deoarece în această stare, purtătorul de energie are o densitate de energie mult mai mare în raport cu volumul decât hidrogenul gazos. Ca urmare, rezervoarele unui camion cu pile de combustie ce utilizează hidrogen lichid sunt mult mai mici și, datorită presiunii mai mici, sunt semnificativ mai ușoare. Acest lucru oferă camioanelor un spațiu de încărcare mai mare și o sarcină utilă mai mare.

În același timp, se poate transporta mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia camioanelor. Acest lucru face ca seria GenH2 Truck, ca și camioanele diesel convenționale, să fie potrivită pentru transportul pe mai multe zile, dificil de planificat și în care consumul zilnic de energie este ridicat.

Perioada de testare pentru clienți va începe în 2023 și producția de serie, în a doua jumătate a acestui deceniu.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te