duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește”

Data publicării: 10.09.2024 • 14:25 Data actualizării: 11.09.2024 • 15:33
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește” - Foto: Freepik
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește” - Foto: Freepik
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: blog.bridgestone-agriculture.eu - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: blog.bridgestone-agriculture.eu - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: teamtractor.com - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: teamtractor.com - Imagine cu rol ilustrativ

Unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului pentru a le echilibra mai bine, a menține temperatura pneurilor în parametrii și, de exemplu, pentru a reduce gradul de uzură al anvelopelor.

Nu încercați să faceți presiunea cu aer și apă la mașinile personale! Această „tehnică” este rezervată șoferilor de tractoare grele.

De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului

Introducerea de apă în pneurile tractoarelor mari și puternice, utilizate de exemplu în agricultură, este esențială din mai multe puncte de vedere, potrivit specialiștilor.

Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta

În primul rând, adăugarea de apă crește greutatea roților, oferind o tracțiune mai bună, mai ales pe câmpurile agricole unde aderența este esențială.

Apoi, roțile mai grele coboară centrul de greutate al tractorului, îmbunătățindu-i stabilitatea pe terenuri denivelate, pante și câmpuri accidentate.

Apoi, greutatea suplimentară a pneurilor ajută la distribuirea uniformă a masei/încărcăturii, reducând uzura anvelopelor și prelungind durata de viață a acestora.

Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect

De asemenea, apa din cauciucurile tractorului acționează ca balast, contrabalansând echipamentul remorcat sau încărcătura transportată și îmbunătățind performanța generală.

Nu în ultimul rând, în unele cazuri, apa ajută la reglarea temperaturii anvelopei.

Apa în pneurile tractoarelor se bagă, dacă este cazul, până la nivelul valvei, adică până la aproximativ 75% din volumul interior al anvelopei. Restul se umflă cu aer.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră