De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 02.03.2025 - 10:33
De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Majoritatea mașinilor noi nu mai au roată de rezervă și cric, ci sunt livrate cu un kit de pană, compus dintr-un spray special cu soluție de etanșare și un compresor de aer. Iar mulți șoferi se întreabă dacă acesta e bun de ceva. Răspunsul este și da, și nu.

SHARE

Până cu ceva ani în urmă, nu exista mașină care să nu aibă în portbagaj roată de rezervă de aceeași dimensiune cu cele montate pe vehicul, cric și cheie de roți. 

Apoi, producătorii au înlocuit roata de rezervă normală cu una de dimensiuni mai reduse, poreclită „roată de bicicletă”, ce poate fi utilizată până la primul service de roți cu viteze mici, de maximum 80 km/h. 

Iar cele mai multe mașini noi nu mai au deloc roată de rezervă, cric și cheie de roți.

Citește și: Cum poți lua amendă pentru cauciucuri de iarnă, deși ai mașina echipată cu gume „M+S”, cum zice RAR

De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană?

Locul din portbagaj destinat roții de rezervă a fost luat la automobilele recente fie de un spațiu suplimentar de depozitare, fie de o baterie în cazul vehiculelor electrificate, fie de rezervorul de GPL în cazul motoarelor care merg și pe gaz. 

Iar producătorii livrează mașinile cu un kit de pană, compus dintr-un spray special cu soluție de etanșare și un compresor de aer, care îi poate salva pe șoferi în caz de pană de cauciuc doar în anumite cazuri. De exemplu, dacă iau în cauciuc un cui subțire ori dejantează anvelope frecând-o de o bordură. 

Dacă șoferul dă într-o groapă din asfalt, cum sunt astăzii cu miile pe drumurile din România, ori lovește într-o gură de canalizare care nu e la nivel sau taie pneul într-o șină de tramvai, kit-ul de pană nu ajută la nimic. La fel se întâmplă și în cazul înțepării anvelopei cu un șurub sau cu cui mai gros, de pildă. 

Așadar, în multe cazuri, roata de rezervă este încă indispensabilă. 

Citește și: Pe ce parte trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două?

Vestea bună este că producătorii auto oferă opțional kit-uri de roată de rezervă, cric și cheie de roți pentru majoritatea modelelor, inclusiv pentru cele cu roți mari, de 20 inch, de exemplu.

Dar vestea proastă este că un kit de roată de rezervă, cric și cheie de roți pornește de la circa 200 euro la Dacia Logan și ajunge la 300-400 euro în cazul unui SUV precum Volvo XC90 ori Audi Q8.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te