De ce lichidul de răcire al mașinii, antigelul, se face maro? Mecanicii spun să mergi la service


Roz, portocaliu, albastru, verde... Există mai multe tipuri de antigel, de lichid de răcire, pentru mașini, în funcție de compoziția chimică. Există, însă, o o culoare la care toate tipurile pot ajunge și n-ar trebui să o facă. Este vorba despre maro.
Dacă nu ați optat să utilizați apă murdară pe post de lichid de răcire, antigelul concentrat sau gata diluat pe care îl cumpărați nu va fi niciodată maro.
Orice tip de antigel devine treptat maro din cauza coroziunii pieselor în timp, motiv pentru care e și recomandat să fie schimbat la maximum 3-4 ani, sau a unor probleme grave ale motorului.
Citește și: Șoferi, verificați antigelul! Când trebuie schimbat și când completat, potrivit specialiștilor
De ce lichidul de răcire al mașinii, antigelul, se face maro? Mecanicii spun să mergi la service
Una dintre problemele grave ce poate face antigelul maro este „ciupirea” garniturii de chiulasă.
Când garnitura capetelor cilindrilor se strică, uleiul se amestecă cu lichidul de răcire și, deși la început va arăta ca un film uleios în lichidul de răcire, pe măsură ce se amestecă în timp, va începe să arate ca un „nămol” maro. De asemenea, pe capacul de ulei al motorului va apărea o „cremă” albicioasă.
Dacă constatați astfel de schimbări, apelați urgent la un mecanic.
Spălarea sistemului de răcire al motorului și schimbarea antigelului nu va rezolva problema. Este o pierdere de timp dacă nu remediați și cauza principală, fie că este vorba de garnitura de chiulasă sau altceva, cum ar fi contaminarea antigelului cu ulei prin intermediul sistemului de răcire al turbinei motorului.
Citește și: Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are
Dacă lichidul de răcire ajunge maro, sistemul de răcire trebuie spălat și antigelul schimbat
Dacă lichidul de răcire ajunge maro, după identificarea și remedierea cauzei, sistemul de răcire trebuie spălat și antigelul schimbat.
Există produse special concepute pentru spălarea sistemului de răcire, iar procesul este destul de simplu. În esență, cu motorul rece, dați drumul lichidului de răcire prin intermediul dopului de scurgere sau prin îndepărtarea furtunurilor de răcire din partea de jos a radiatorului.
Apoi, curățați sistemul cu apă prin intermediul unui furtun sau al unui dispozitiv similar, până când apa ajunge să curgă limpede.
Închideți sistemul de răcire al motorului la loc, turnați cantitatea corectă de lichid de curățare pentru sistemul de răcire — aceasta variază de la un produs la altul și de la o mașină la alta — completați cu apă, porniți mașina pentru perioada recomandată, apoi goliți din nou sistemul.
În acest moment, puteți umple la loc sistemul de răcire cu lichidul de răcire corect, iar zilele în care „nămolul” maro curgea prin radiator ar trebui să fi apus.