De ce e coadă la Dacia Spring deși nimeni n-a pipăit mașina? Ce oferă în 7.500 de euro

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 25.03.2021 - 10:54
Dacia Spring / Foto: largus.fr
Site Dacia / Foto: captură ecran
Dacia Spring / Foto: largus.fr
Dacia Spring / Foto: largus.fr
Dacia Spring / Foto: largus.fr

Precomenzile online modelul Dacia 100% electric, Spring, au fost deschise pe 20 martie. Românii au dat năvală, au blocat site-ul și, în circa patru ore, au rezervat circa 1.500 de unități. Iar după două zile, au fost raportate circa 4.000 de precomenzi. Acum site-ul e închis.

SHARE

Tonul modei precomenzilor online în lumea auto a fost dat, cu ani în urmă, de Tesla. Iar cazul Model 3 pare, într-un fel, cel „replicat” de Spring. În 2017, Elon Musk cerea 1.000 de dolari pentru rezervarea unui Model 3 și Tesla înregistra circa 1.800 de comenzi pe zi imediat după startul precomenzilor online.

După ce a șocat piața mașinilor noi din Europa acum 16 ani cu Logan-ul, prima mașină cu un raport preț/spațiu imbatabil, acum Dacia revoluționează mobilitatea urbană electrică cu Spring, pe ideea că avantajele sunt mai multe decât dezavantajele.

Citește și: 

OFICIAL Dacia Spring este cea mai ieftină mașină electrică. VEZI prețul de lansare în România!

99 € precomanda online, 5% din valoare mașinii pentru comanda fermă

Pentru plasarea precomenzii online pentru un Spring Comfort Plus de 18.100 euro (TVA inclusă), Dacia a cerut 99 de euro pentru plasarea precomenzii online, fiind astfel cernuți clienții chiar interesați de o eventuală achiziție.

Apoi, pentru comanda fermă prin orice dealer agreat, Dacia a solicitat plata a 5% din valoarea mașinii. Atenție, din prețul oficial de vânzare, fără bonusurile Rabla și Rabla Plus. Adică, încă 905 euro. Deci, în total, 1.004 euro.

Ne referim la timpul trecut la această operațiune de precomandă online, deoarece, în momentul de față pe site-ul Dacia scrie clar: „Datorită succesului enorm de care s-a bucurat acest model, vă informăm că temporar precomenzile sunt închise.” Iar cei interesați sunt îndemnați să se înscrie pe lista de așteptare, ca în cazul platformei de vaccinare anti-COVID.

Livrările Dacia Spring încep în toamnă, dar, atenție, deocamdată nu se știe ce cotă are alocată România. Iar Dacia și-a luat deja măsuri de precauție, stipulând clar în condițiile contractuale că: „Din cauze obiective legate de stocul disponibil de vehicule Dacia Spring la momentul lansării, Renault Commercial Roumanie S.R.L. va fi în măsură să garanteze livrarea către Utilizator (client) doar a vehiculului aferent primei precomenzi efectuate și confirmate prin comandă fermă la Agentul ales de Utilizator. Livrarea oricărui vehicul aferent unei precomenziși comenzi ulterioarei primei comenzi înregistrate nu poate fi garantată de Renault Commercial Roumanie S.R.L., vehiculul putând fi livrat inclusiv în anul 2022”. Citește toate condițiile contractule pentru Spring.

Prin urmare, apare o întrebare: ”Dacă Dacia Spring comandată va fi livrată undeva în 2022, se va mai încadra sau nu în Rabla/Rabla Plus 2021?”. Pentru că nu garantează nimeni că în 2022 programele vor fi la fel. 

Citește și:

Renault City K-ZE, primul model electric low-cost, costă 7.200 €

O soluție de mobilitate urbană electrică cu un preț imbatabil, prin programele Rabla

Dacia Spring a fost concepută ca o soluție de mobilitate urbană electrică dedicată în primul rând serviciilor de car-sharing și flotelor urbane și apoi persoanelor fizice, în Franța modelul fiind lansat, de pildă, în primă fază prin serviciul de car-sharing ZITY.

Fără a pipăi sau testa Dacia Spring, însă, românii au dat năvală să facă precomenzi în primul rând datorită prețului imbatabil obținut prin cumulul bonusurilor Rabla și Rabla Plus 2021 și a afinității pentru brand (chiar dacă Dacia Spring nu se face în România, nici în Europa, ci doar în China, alături de modelul Renault City K-ZE din care se trage).

La 7.500 de euro, Dacia Spring nu are rival (prețul este obținut prin deducerea bonusurilor Rabla și Rabla Plus 2021, respectiv 1.500 euro și 9.050 euro, având în vedere că Rabla Plus acoperă maximum 50% din prețul inițial). Este vehiculul electric cel mai accesibil de pe piața europeană. Până acum, cea mai ieftină mașină electrică era Smart EQ ForTwo, la 22.078 euro (10.600 euro, prin Rabla + Rabla Plus 2021). Skoda Citigo-e iV, la 19.990 euro (8.500 euro, prin Rabla + Rabla Plus 2021), a fost scoasă din fabricație, nefiind rentabilă.

Altfel, la prețul de 18.100 de euro, nu s-ar fi făcut nicio coadă la Dacia Spring, pe piață existând alternative, e adevărat termice sau cel mult puțin electrificate, mult mai interesante, performante și confortabile.

Citește și:

Prima Rabla va crește la 7.500 lei. Se va dubla bugetul pentru achiziția de mașini electrice

Un fel de Matiz electric mai măricel

Dacia Spring este un model de clasă „mini” comparabil, de exemplu, din mai multe puncte de vedere, cu „micul gigant” – Daewoo Matiz.

Spring are 3,73 metri lungime, 1,62 metri lățime, 1,51 metri înălțime și un ampatament de 2,423 metri. Motor de 44 de cai, cu un cuplu 125 Nm.

Citește și:

100% ELECTRIC Totul despre Dacia Spring: 44 CP, până la 295 km autonomie, versiune Cargo

Matiz avea 3,5 metri lungime, 1,5 metri lățime, 1,48 metri înălțime și un ampatament de 2,34 metri. Motor de 51 de cai, cu un cuplu de 69 Nm.

Spring are o viteză maximă constructivă de 125 km/h (deci, nu poate rula cu viteza legală pe autostradă - 130 km/h) și atinge 100 km/h în 15 secunde (chiar, în aproape 20 de secunde cu modul Eco activat, după cum puteți vedea în testul video), Matiz ajungea oficial la 144 km/h și ajungea la 100 km/h în 17 secunde.

Apoi, ca și la Matiz, scaunul șoferului și volanul nu se reglează pe înălțime. După cum au constatat jurnaliștii de la L’Argus, plasticele din interior sunt foarte dure, aducând aminte de primele Logan-uri din 2004, iar insonorizarea habitaclului lasă de dorit. Să sperăm că Spring-urile aduse în România din China nu vor fi încălțate cu pneuri Linglong, despre care L’Argus spune că sunt niște catastrofe.

În ceea ce privește autonomia, Dacia Spring dispune de o baterie cu o capacitate de 26,8 kW, care, oficial, îi asigură o autonomie de 225 de kilometri (WLTP). În trafic real însă, cu AC-ul pornit sau când e frig, de exemplu, autonomia va scade la 100-120 de kilometri. Având în vedere media de 30-40 de kilometri/zi calculată la nivel european, e bine. Se poate merge liniștit 3-4 zile fără a fi nevoie de încărcare, indiferent de situație sau stil de condus.

”Plinul” unui Spring costă circa 16 lei la o priză normală, casnică, la un preț de 0,6 lei/kW, și se face în aproximativ 14 ore. La un wallbox de 7,4 kWh, încărcarea durează sub cinci ore. Iar la o stație rapidă, 51 de minute, pentru că indiferent de puterea acesteia, Spring-ul trage cu maximum 30 kWh (nu uitați să cumpărați separat sistemul). 

Comfort Plus, o echipare standard bogată pentru acest segment

Versiunea de lansare Dacia Spring Comfort Plus oferă o listă bogată și interesantă de dotări pentru segmentul „mini” urban. Pentru a omologa în Europa Renault-ul K-ZE lansat în China în 2019, Dacia Spring a primit o serie de îmbunătățiri în primul rând în ceea ce privește siguranța activă și pasivă.

Optic, modelele sunt aproape identice. Dar Dacia Sping a primit ranforsări suplimentare și este echipată standard cu șase airbag-uri, ABS și ESP. Apoi, Spring Comfort Plus oferă în 18.100 euro, de exemplu, aer condiționat manual, geamuri electrice față/spate, închidere centralizată, sistem de navigație și multimedia cu ecran tactil de 7 inch, sistem de apelare de urgență în caz de accident – Ecall, sistem de asistență video la parcarea cu spatele, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri și scaun cu Isofix.

Atenție, „prelungitorul”, cablul de încărcare Mode 2 (EVSE) de 6,5 metri lungime costă 150 de euro extra, iar dacă vreți ca mașina să se încarce la stații rapide (DC) cu 30 kWh (80% din baterie, în 51 de minute) trebuie să mai scoateți din buzunar 300 de euro.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te