Cursa de 24h de la Nürburgring 2020: Dublă aniversare, în ”Infernul verde”

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.09.2020 - 17:40
Foto: dailysportscar.com
Foto: dailysportscar.com

Prima cursă de 24 de ore s-a desfășurat pe circuitul de legendă de la Nürburgring, supranumit ”Infernul verde”, în 1970. Atunci se numea "ADAC 24h Rennen Nürburgring" și a fost câștigată de echipajul Hans-Joachim Stuck / Clemens Schickentanz, la volanul unui BMW 2002 TI.

SHARE

Prin urmare, cursa clasică de anduranță aniversează 50 de ani în 2020, iar BMW M Motorsport, cinci decenii de la prima victorie în ”Infernul verde”. Din păcate, evenimentul anulat pentru prima dată în istoria sa din cauza pandemiei de COVID-19 va avea loc în perioada 24-27 septembrie fără spectatori.

"Cred că este fantastic că de-a lungul carierei am putut experimenta, alături de BMW, mai multe perioade diferite ale cursei de 24 de ore - de la prima mea victorie cu BMW 2002 TI la o maşină precum BMW M3 GTR, care era de ultimă oră la acea vreme", a declarat Hans-Joachim Stuck, învingătorul din 1970, care a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului cursei de anduranță de la Nürburgring și în 1998, alături de prima mașină diesel aliniată la start (BMW 320d), și în 2004, alături de Dirk Müller, Jörg Müller, Pedro Lamy și un BMW M3 GTR (E46).

 "Am fost pionieri cu BMW 2002 TI. A fost pilotaj pur, fără nici un fel de ajutor pentru pilot. Pentru mine, a fost prima mea victorie mare şi un reper important în cariera mea, pe care o apreciez foarte mult. Când BMW mi-a spus în 1998 că vor să câştige cursa de 24 de ore cu un diesel, am spus «Glumiţi?». Cu toate acestea, consumul de combustibil a însemnat, de fapt, că am putut învinge concurenţa. Nu am fost cei mai rapizi, dar am putut face mai puţine pit stopuri. Cel mai distractiv a fost în 2004, cu BMW M3 GTR. A fost senzaţional să pilotez maşina pe Nordschleife - cu viteza ei, cu toate sistemele de asistare a condusului şi cu fiabilitatea ei. Părerea mea este că a fost cea mai bună maşină pe care am pilotat-o vreodată pe acest circuit", a mai explicat acesta.

Cum anul acesta pandemia nu permite organizarea unui eveniment aniversar de amploare, bavarezii au decis să pună la dispoziție pe circuit o mașină de presă BMW M2 CS Racing cu design special. Aceasta va purta pe caroserie numele tuturor piloţilor care au fost implicaţi în cele 19 victorii reuşite de BMW în clasamentul general al cursei de 24h de la Nürburgring de-a lungul anilor.

În același timp, Augusto Farfus, unul dintre piloţii implicaţi în cea mai recentă victorie BMW în cursa de 24h de la Nürburgring, cu BMW M3 GT2, în 2010, va căuta cea de-a 20-a victorie bavareză în cadrul ediției din acest an, cu un BMW M6 GT3.

”Este timpul să adăugăm o nouă victorie pe listă. BMW M6 GT3 a făcut mai mulţi kilometri de teste pe Nordschleife decât toate celelalte maşini GT3. Maşina şi BMW Team Schnitzer au trecut prin fiecare situaţie imaginabilă şi sunt foarte bine pregătite”, a declarat Farfus.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te