Cum se poate încărca un autoturism electric în România. Explicații de la Polyfazer

DE Newsweek România | Actualizat: 20.12.2019 - 13:29
Foto ev.ro

Tot mai mulți români cumpără autoturisme electrice, o arată statisticile. Cum pot fi încărcate acestea în țară?

SHARE

Newsweek România a publicat pe 17 decembrie un articol în care arătam că stațiile Primăriei Capitalei pentru încărcarea autoturismelor electrice nu funcționează corespunzător. În text, era menționat faptul că, pentru a putea alimenta cu curent electric, aplicația de telefon prin care pot fi accesate stațiile a reținut 60 de lei în avans. 

Suma urma să fie deblocată în 48 de ore, minus diferența plătită pentru kilowații cumpărați (potrivit unui anunț oficial), dar acest lucru nu s-a întâmplat nici după două săptămâni, banii rămând blocați între bancă și societatea care admnistrează aplicația.

Citește și Am testat un autoturism electric. M-a convins. Dar am rămas cu banii de curent electric blocați

După apariția articolului, Newsweek România a primit dreptul la replică de mai jos, pe care-l publicăm integral și pentru că poate fi un instrument util pentru cei interesați să cumpere un autoturism electric și vor să știe care sunt căile prin care îl pot încărca în România. 

 „Înţelegem că articolul în cauză a fost unul de opinie şi nu o ştire, însă dat fiind faptul că emite şi propaga confuzie şi erori, era necesar să cerem corectarea măcar a unora dintre acestea.

Întregul articolul, începând cu titlul creează o oarecare confuzie desconsiderând modalitatea de funcţionare a aplicaţiei Polyfazer.

Evident, prin prezentul drept la replica nu dorim să îngrădim dreptul la libera exprimare a autorului articolului, acesta având libertatea să emită opinii despre orice.

Totuşi, pentru o corectă informare a opiniei publice, atunci când opiniile emise despre aspecte tehnice şi modalitatea de funcţionare a soluţiilor inteligente pe care le promovăm sunt contrare realităţii, trebuie clarificate şi corectate.

1. Referitor la afirmaţia autorului potrivit căreia «Aplicația mi-a spus că cele de la Palatul Copiilor nu funcționează (de ce nu mă mir). Am găsit două funcționale în Berceni.

Ca să pornești alimentarea, aplicația îți ia 20 de bani doar ca să valideze cardul bancar, apoi îți blochează între 20 și 90 de lei de pe card înainte de a alimenta cu curent electric. Teoretic, îți dă banii înapoi după ce scade contravaloarea încărcării. Spun teoretic, pentru că mie mi-a blocat 60 de lei de două săptămâni și aia e.

În schimb, mi-a transmis abia după ce am încercat să încarc că stația în cauză este, de asemenea, defectă» subliniem următoarele: Aplicaţia Polyfazer este o aplicaţie care arăta în timp real disponibilitatea staţiei de încărcare, traseul, locatia, puterea şi implicit posibilitatea de a încărca.

Faptul că a aplicația ajută utilizatorul să găsească o altă staţie disponbilă este foarte bine şi înseamnă că l-a ajutat pe utilizator atunci când în parcarea de la Palatul Copiilor tensiunea era căzută ca urmare a unei avarii in reteaua de distributie energie electrica.

Referitor la afirmaţia «îţi ia bani»!, Aplicaţia Polyfazer are termeni şi condiţii, instrucţiuni şi funcţiuni afişate în clar în interfaţa şi pe baza cărora utilizatorul poate decide în mod informat să aceeseze sau nu serviciile de încărcare contra cost.

Funcţiunile sunt opţionale şi devin aplicabile numai dacă utilizatorul alege să le folosească. Afirmaţia  «îţi ia bani» este una nepotrivită deoarece electiv aplicaţia nu îţi ia banii!

Aplicaţia Polyfazer funcţionează astfel: printr-o tranzacţie de 20 de bani, verifică validitatea cardului, blochează şi deblochează banii de pe card şi validează funcţionarea acestuia. Aşadar aceşti 20 de bani nu sunt debitaţi din contul utilizatorului, iar continuarea operaţiunii este declansată doar de alegerea expresă a utilizatorului de a folosi sau nu serviciile de încărcare contra cost.

2. În ceea ce priveşte afirmaţia «Teoretic, îți dă banii înapoi după ce scade contravaloarea încărcării. Spun teoretic, pentru că mie mi-a blocat 60 de lei de două săptămâni și aia e. În schimb, mi-a transmis abia după ce am încercat să încarc că stația în cauză este, de asemenea, defectă.»

Situaţia evidenţiată în platformă Polyfazer este următoarea:

- Utilizatorul şi autorul articolului şi-a creat un cont în aplicaţia Polyfazer cu foarte puţin timp înainte de procesul de validare a cardului, contul s-a creat rapid, card-ul s-a validat la fel de rapid, utilizatorul a ales din opţiunile multiple de încărcare opţiunea de maxim 40 de lei, cei 40 de lei au fost rezervaţi prin aplicaţia Polyfazer, iar procesatorul de plăţi a semnalizat banca a.i. să verifice existenţa acestor bani pe card şi să îi rezerve până la finalul operaţiunii de încărcare a autovehiculului electric.

- Utilizatorul a pornit încărcarea o singură dată şi a încărcat din staţie în 9 minute şi 42 de secunde 0,53 unităţi Polyfazer KWh. După ce încărcarea s-a finalizat, aplicaţia Polyfazer prin intermediul procesatorul de plăţi a dedus din cei 40 de lei blocaţi suma de 0,66 lei corspunzatoare cu unităţile încărcate de utilizator şi cu preţul afişat la staţie şi în acelaşi timp a semnalizat banca să elibereze suma de 40 lei minus cei 0.66 lei.

- Aplicaţia Polyfazer a funcţionat instantaneu şi utilizatorul a reuşit rapid să încarce bateria maşinii atât cât a dorit. Este de remarcat rapiditatea cu care în mod «adhoc» soluţia Polyfazer a funcţionat.

Autorul articolului face referire  la o sumă de bani blocată «60 de lei» «blocaţi» două săptămâni, lucru în investigare cu procesatorul de plăţi şi banca în acest moment. In general functie de politica fiecarei banci, banii pot sta blocati si 30 de zile!

Cu privire la afirmaţia «staţia în cauză este, de asemnea, defectă», în condiţiile în care de fapt a existat o sesiune de încărcare din partea utilizatorului( sesiune care s-a finalizat correct) , considerăm că este o eroare deoarece staţia nu a fost defectă din moment ce utilizatorul a încărcat la aşa cum reiese din cele menţionate mai sus precum şi din evidentele înregistrare în aplicaţie, atat in contul utilizatorului, istoric încărcări cat si in platformă.

3. În ceea ce priveşte afirmaţia, «am trimis un mail pe adresa oferită de aplicație, dar nu am primit nici un răspuns», la acest moment exista un ticket deschis şi este în investigare cu bancă şi procesatorul de plăţi precum şi cu utilizatorul pentru a identifica ce sume sunt blocate a.i. sa se reiniţieze deblocarea lor daca se confirmă acest lucru.

4. În ceea ce priveşte afirmaţia «Stațiile de alimentare nu au display, deci nu te prinzi dacă încarcă sau nu (mă rog, eu nu m-am prins), dacă ieși din aplicație și revii nu te duce automat la stația pe care ai ales-o și o iei de la capăt. », considerăm că utilizatorul care nu a mai încărcat niciodată în reţeaua Polyfazer până acum sub acelaşi nume de utilizator, nu a avut sau nu are experienţa necesară şi a încercat să transfere cumva frustrarea sau stângăcia sa în folosirea aplicaţiilor de pe terminalele mobile asuptra echipamentelor, soluţie soft sau proprietarului staţiilor de încărcare, staţii care dat fiind că sunt echipamente publice, anti vandal, nu trebuie să fie prevăzute cu display mai ales când aplicaţia mobilă are toate detaliile de operare definite destul de clar.”

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te