Probabil, v-ați fi așteptat ca top-ul celor mai „Instagramabile” mașini clasice europene să fie condus, de exemplu, de Jaguar E-Type, Ferrari 250 GTO sau Lamborghini Countach.
Surpriză, însă. Cu 137.018 „hashtag”-uri, pe primul loc se află Citroen DS (1955 – 1975), prima mașină cu suspensie hidropneumatică care putea să meargă și în trei roți, dar, cu siguranță, influencerii de pe Instagram nu s-au orientat după astfel de detalii tehnice.
Citește și: Rablele salvează piața mașinilor noi în 2021
Pe locul doi, se află legendarul Jaguar E-Type Series 1 (1961 – 1975), cu 126.319 „hashtag”-uri, și, surprinzător, locul trei este ocupat de Fiat-ul 124 Sport Spider (1966 – 1981), cea mai ieftină mașină din acest „Top 15”, cu un preț aproximat la 13.000 de euro.
Ferrari 250 GTO (1962 – 1964), una dintre cele mai scumpe bijuterii pe patru roți, ocupă locul patru, cu 90.401 „hashtag”-uri, și este urmat de Lamborghini Miura (1966 – 1973), cu 81.694 de „hashtag”-uri în momentul realizării studiului.
„Top 10 cele mai Instagramabile mașini clasice europene” este completat de Volvo P1800 (1961 – 1973, 48.630 hashtag-uri), DeTomaso Pantera (1971 - 1992, 31,642 hashtag-uri), Ferrari 308 GTS (1975 – 1985, 27.691 hashtag-uri), Aston Martin DB4 GT Zagato (1960 – 1963, 19.443 hashtag-uri) și Austin Healey 3000 (1959 – 1967, 17.934 hashtag-uri).
Apoi, în „Top 15” intră Alfa Romeo 33 Stradale (1967 – 1969, 11.924 hashtag-uri), Mini Cooper S (1959 – 1967, 9.781 hashtag-uri), BMW 3.0 CSL (1972, 9.533 hashtag-uri), Lamborghini Countach LP400 Periscopio (1974 – 1977, 4.797 hashtag-uri) și Porsche 911 2.7RS (1974 – 1977, 3.643 hashtag-uri).