Dezvoltat sub numele de cod ”M 139”, noul propulsor Mercedes-AMG twin-scroll turbo (da, twin-scroll ca la BMW) are două versiuni. Cea standard este supraalimentată cu o presiune de până la 1,9 bari și produce 380 de cai putere, la 6.500 rpm, și un cuplu maxim de 480 Nm, între 4.750 rpm și 5.000 rpm. Versiunea ”S” primește 2,1 bari în admisie și scoate 421 cai putere, la 6.750 rpm, și un cuplu de 500 Nm, între 5.000 rpm și 5.250 rpm.
Ambele motoare au linia roșie a turometrului la 7.200 rpm și cântăresc doar 160,5 kilograme. Iar, ca fapt divers, motorul ”M 139” dispune atât de injecție directă de benzină, cât și de injecție indirectă în galeria de admisie.
Cel mai puternic motor de stradă de 2.0 litri, în patru cilindri, a fost montat cu ani în urmă de japonezi pe Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR (440 CP). Dar a fost vorba despre o serie limitată la 40 de unități, în contextul altor norme de poluare. Acum, cel mai apropiat de performanțele lui ”M 139” este unitatea TFSI de 400 de cai de pe Audi RS3. Dar are 2,5 litri. BMW, se aude?