Ai mașină decapotabilă și nu mergi iarna cu ea? Sfaturile specialiștilor pentru a o pregăti de hibernare
Dacă ai o mașină decapotabilă cu acoperiș textil, eventual mai veche sau chiar de colecție, și nu mergi iarna cu ea, aceasta trebuie pregătită atent de hibernare. Anumite neatenții te pot costa scump.
Fie decapotabilă sau cu caroserie integral din tablă, locul ideal pentru a lăsa să hiberneze o mașină peste iarnă este o incintă unde temperatura (în jur de 15 grade Celsius) și umiditatea (umiditate relativă de aproximativ 40%) sunt cât de cât constante.
Acest lucru previne în mare măsură condensul și, indirect, apariția ruginei și a deteriorării materialelor textilele și a pielii din habitaclu. De asemenea, și elementelor din cauciuc le priește această atmosferă.
Citește și: FOTO Un inginer român a inventat roadster-ul cu motor spate înaintea lui Porsche 356. Era turbo!
Ai mașină decapotabilă și nu mergi iarna cu ea? Sfaturile specialiștilor pentru a o pregăti de hibernare
Apoi, proprietarii de decapotabile care nu merg cu ele iarna ar trebui să examineze atent, în primul rând, acoperișul textil.
Garniturile din cauciuc trebuie curățate și tratate cu produse speciale (de exemplu, „balsam de cauciuc” sau, alternativ, silicon).
Iar acoperișul textil trebuie spălat și periat în direcția lungimii vehiculului, din față în spate. Pentru îndepărtarea eventualelor pete, urmați recomandările producătorului vehiculului.
Atenție, mașina trebuie lăsată apoi să hiberneze cu acoperișul textil închis.
Curățați interiorul mașinii cu un aspirator și o lavetă umedă . Pentru scaunele din piele, cel mai bine este să utilizați produsul recomandat de producătorul vehiculului în manualul de utilizare sau o cremă de întreținere universală, după ce o testați pe o bucățică „ascunsă”. Produsele speciale de îngrijire a pielii conțin de obicei substanțe care mențin pielea suplă.
Citește și: GALERIE FOTO Incursiune în lumea mașinilor din epoca URSS: Lada, Dacia, GAZ, Wartburg, Skoda, Volga
Dacă aveți preșuri și/sau huse în mașină, îndepărtați-le pe toate, inclusiv tăvița din portbagaj, dacă este cazul, pentru a elimiena posibilitatea acumulării de umezeală, și depozitați-le separat.
Schimbați uleiul de motor. Uleiul uzat favorizează coroziunea.
Dacă mașina nu are un rezervor de combustibil din plastic, umpleți-l. Acest lucru va preveni formarea ruginii în interiorul rezervorului.
Verificați atent vopseaua de pe toată caroseria. Reziduurile de excremente de păsări, insecte și sevă de copaci pot fi greu de observat, iar dacă sunt lăsate prea mult timp, acestea pot strica voseaua sau lacul vopselei. Prin urmare, curățarea lor temeinică este esențială.
Măriți presiunea în anvelope la 3 bari, pentru a reduce riscul de deformare al anvelopelor. Sau, și mai bine, ridicați mașina pe capre, să stea cu roțile în aer.
În fiecare lună de hibernare, puneți bateria mașinii la încărcat, pentru a o menține în stare bună. Iar la intervale de circa 2 săptămâni porniți motorul și lăsați-l să meargă câteva minute.