Vom circula cu trenul cu 200 km/oră din București la Sofia. Proiectul UE de miliarde € cu România rol central
În România, trenurile de călătri merg în medei cu 50 km de oră. De nicăieri vine anuțul că vom circula cu trenul cu 200 km/oră din București la Sofia. Proiectul UE de miliarde € oferă României un rol central.
Comisia Europeană a prezentat miercuri un plan pentru dezvoltarea legăturilor feroviare de mare viteză în Europa, inclusiv o cale ferată care va lega capitalele Greciei, Bulgariei și României.
Citește și: Guvernul ia locomotive de 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de 3 ori mai ieftin, de la Craiova
Vom circula cu trenul cu 200 km/oră din București la Sofia. Proiectul UE de miliarde € cu România rol central
Noua cale ferată de mare viteză din sud-estul Europei ar urma să reducă durata călătoriei între Atena și Sofia de la peste 13 ore la doar șase ore, iar între Sofia și București de la 10 ore la șase ore, a declarat Comisia într-un comunicat de presă.
Cele două noi conexiuni fac parte dintr-un pachet cuprinzător al UE în domeniul transporturilor, care vizează crearea unei rețele feroviare europene mai rapide, mai interoperabile și mai bine conectate până în 2040.
Citește și: FOTO Cum au ajuns chinezii să facă trenuri de 4.700.000 € bucata la Arad. „Zboară” cu 160 km/h
Bazându-se pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), planul prevede conectarea nodurilor majore la viteze de 200 km/h și mai mari, acolo unde este posibil, prin eliminarea blocajelor transfrontaliere, crearea unei strategii de finanțare coordonate și modernizarea condițiilor feroviare. Planul vizează reducerea duratei călătoriilor și transformarea transportului feroviar într-o alternativă mai atractivă la transportul aerian pe distanțe scurte, crescând astfel numărul de pasageri și stimulând economiile regionale și turismul.
Pe lângă reducerea duratei călătoriilor, planul va reduce congestia și va elibera capacitatea pe liniile convenționale, facilitând trenurile de noapte, transportul de marfă și mobilitatea militară, consolidând în același timp competitivitatea Europei în turism și industrie.
Comisia ar trebui să înceapă elaborarea unei strategii de finanțare pentru pachet până la sfârșitul anului 2025, se arată într-un document separat, scrie seenow
„Obiectivul este de a prezenta în 2026 un „acord privind trenurile de mare viteză”, care să constituie un angajament multilateral de mobilizare a investițiilor necesare pentru proiectele prioritare în domeniul trenurilor de mare viteză”, se arată în nota Comisiei.