Tensiuni uriașe între România și Bulgaria. Băieții duri, trimiși să rezolve probleme în Vama Giurgiu

DE Alexandru Pop | Actualizat: 19.09.2024 - 08:15
Tensiuni uriașe între România și Bulgaria. Băieții duri, trimiși să rezolve probleme în Vama Giurgiu - Foto: INQUAM PHOTOS / Allex Nicodim
Tensiuni uriașe între România și Bulgaria. Băieții duri, trimiși să rezolve probleme în Vama Giurgiu - Foto: INQUAM PHOTOS / Allex Nicodim

Tensiuni uriașe între România și Bulgaria la Vama Giurgiu. Bulgaria spune că România este incapabilă să gestioneze traficul. Bulgaria spune că există băieți duri trimiși să aranjeze parcările de camioane.

SHARE

Bulgaria și România se acuză reciproc de cozile uriașe de la granița de sud Giurgiu - Ruse. De asemenea, România acuză faptul că parcările de la sud sunt controlate de băieți duri.

Citește și: Cozi uriașe la trecerea în Bulgaria. Din cauza lucrărilor la Giurgiu- Ruse, timpii s-au dublat

Bulgaria a convocat guvernul pentru a discuta problema.

Coșmarul de la punctele de trecere a frontierei din Bulgaria va continua pentru cel puțin încă doi ani. Acest lucru a devenit clar în timpul audierii a patru miniștri în Adunarea Națională.

Tensiuni uriașe între România și Bulgaria. Băieții duri, trimiși să rezolve probleme în Vama Giurgiu

Tema dezbaterii a fost: ce face executivul în legătură cu cozile kilometrice de la frontieră, parcările tampon private și băieții duri care dirijează camioanele către acestea, lipsa de sincronizare dintre vameșii și polițiștii noștri de frontieră și colegii lor de peste „brazdă”, scrie presa bulgară

Citește și: Un nou pod peste Dunăre va lega România de Bulgaria. Când va fi gata și pe unde va trece?

În ultimele luni, au apărut astfel de scandaluri privind necazurile șoferilor și pierderile companiilor de transport din cauza blocajelor de la punctele noastre de control al frontierei, încât țările vecine și organismele din industrie au început să caute cu disperare noi coridoare care să ocolească Bulgaria. Acesta este motivul pentru care viceprim-ministrul Lyudmila Petkova și alți trei miniștri - al transporturilor, al dezvoltării regionale și al internelor - au fost convocați la Parlament.

Ministrul Petkova le-a explicat deputaților că este în curs de elaborare o strategie pentru a rezolva problemele legate de cozile și (in)permeabilitatea la punctele noastre de trecere a frontierei.

Bulgaria și România, la cuție la Podul Prieteniei

Cu toate acestea, termenul real pentru punerea în aplicare a măsurilor este ... sfârșitul anului 2026, iar schimbările ar urma să fie pilotate mai întâi la punctul de control „Căpitan Andreevo”. Această previziune îndepărtată a alarmat deputații. În rest, măsurile anunțate de viceprim-ministru sună bine - control inteligent, sisteme moderne de gestionare a traficului și a cozilor.

Petkova a explicat că unele dintre probleme sunt și din cauza vecinilor - românii, de exemplu, au vrut de multe ori ca traficul să se oprească pe partea noastră pentru că nu erau capabili să gestioneze procesarea. Punctele de control cu Turcia, pe de altă parte, au fost proiectate pentru mult mai puține vehicule, iar traficul de marfă a crescut de multe ori și va continua să crească. Probremele de la granița cu Grecia au fost similare.

Deputații au remarcat că aceste probleme se acumulează de mulți ani, se vorbește mereu de investiții uriașe la punctele de control, dar se pare că nu s-a făcut aproape nimic, ceea ce îndepărtează Bulgaria de Schengen terestru.
Șeful Ministerului de Interne, Atanas Ilkov, a luat cuvântul o singură dată - pentru a anunța că ministerul de interne a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a fluidiza traficul, inclusiv un regim de inspecție mai ușor, dar „infrastructura nu poate găzdui acest număr uriaș de vehicule grele și ușoare”.

Bulgaria și România, puncte divergente

El a spus cu veselie că cozile mari se datorau sezonului estival și că acum vehiculele treceau rapid, în până la două ore. Și, de asemenea, să explice că mulți cetățeni călătoresc în Turcia și apoi se întorc, iar acest lucru creează un blocaj extrem la frontiere.

Ministrul finanțelor a declarat că inspectorii de control fiscal au verificat punctele de control Lesovo, Căpitan Andreevo, Vidin și Ruse și nu au constatat nicio încălcare fiscală.

La rândul său, ministrul transporturilor, Krasimira Stoyanova, a explicat în legătură cu celebrul semafor care deviază camioanele către o parcare privată înainte de podul peste Dunăre de la Vidin că a ordonat un audit și că, între timp, săgeata nu mai obligă șoferii să se îndrepte către parcarea cu plată. Niciunul dintre miniștri nu s-a putut obosi să comenteze prezența unor băieți duri în cămăși negre care „reglementează” traficul de camioane în apropierea podului peste Dunăre.

S-au deghizat în poliție?

Între timp, ofițerii în cauză și-au pus veste de semnalizare, motiv pentru care șoferii străini i-au luat drept polițiști, a dezvăluit un deputat.

Ministrul Petkova a explicat că un grup de lucru special lucrează din greu la redactarea unui raport cu propuneri pentru parcări tampon la frontiere. Termenul limită pentru identificarea măsurilor este 30 septembrie.
Dezbaterea a avut loc în fața unei săli pe jumătate goale. GERB și MRF nu au adresat nicio întrebare miniștrilor. La final, Yordan Tsonev a lăudat cabinetul interimar pentru că a luat problemele în serios și pentru că a făcut mai multă muncă decât orice cabinet anterior.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te