Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,94 %
Elena Lasconi 19,16 %
99,92 %
Marcel Ciolacu 19,16 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

STUDIU Patru din zece români ar vrea să pună la treabă un robot umanoid prin casă

DE Adrian Costin | Actualizat: 17.02.2021 - 10:00
Photo by Alex Knight from Pexels
Photo by Alex Knight from Pexels

Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre copii, lucrurile devin mai nuanţate, în sensul că puţin peste o treime (34%) dintre cei chestionaţi ar fi de acord să-şi lase copiii la o şcoală în care profesorii sunt roboţi.

SHARE

Patru din zece români utilizatori de Internet (39%) deţin dispozitive inteligente pentru casă, la momentul actual, în timp ce opt din zece (80%) spun că ar lua în considerare ajutorul unui robot umanoid în gospodărie, relevă datele studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", ajuns la cea de-a noua ediţie.

Conform cercetării realizată de Exact Business Solutions, din perspectiva IoT (Internet of Things, n.r.), 11% dintre respondenţi afirmă că deţin camere de supraveghere video şi 4% dispozitive de purificare a aerului - ambele în creştere cu 3% faţă de anul 2019.

De asemenea, aproape 80% din totalul persoanelor intervievate spun că ar lua în considerare ajutorul unui robot umanoid în gospodărie, 55% s-ar gândi să susţină un interviu de angajare cu un robot, iar 52% ar fi pasageri într-o maşină condusă de un robot umanoid.

Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre copii, lucrurile devin mai nuanţate, în sensul că puţin peste o treime (34%) dintre cei chestionaţi ar fi de acord să-şi lase copiii la o şcoală în care profesorii sunt roboţi, în timp ce 30% şi-ar lăsa copilul în grija unui robot umanoid.

În ceea ce priveşte părerile respondenţilor legate de impactul tehnologiei, 94% dintre români consideră "o schimbare pozitivă", o creştere semnificativă fiind consemnată în rândul celor mulţumiţi de faptul că "tehnologia avansează într-un ritm atât de alert" (83% vs 78%, în 2019).

Studiul de specialitate a fost realizat de Exact Business Solutions pe un eşantion de 1.054 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te