Șoferii de ridesharing și livratorii de alimente sunt victimele țeparilor. Cum sunt păcăliți

DE Alexandra Lupascu | 15.09.2024 - 20:40
Șoferii de ridesharing și livratorii de alimente sunt victimele țeparilor. Cum sunt păcăliți Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Șoferii de ridesharing și livratorii de alimente sunt victimele țeparilor. Cum sunt păcăliți Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

O nouă metodă de înşelăciune face victime printre şoferii de taxi, cei de la companiile specializate în ridesharing, precum şi livratorii de alimente.

SHARE

La scurt timp după ce primesc comenzile, aşa-zişii clienţi, pretinzând că sunt bolnavi, sau au copii în îngrijire, îi contactează şi le cer să încarce cartele SIM, ori să depună diverse sume la bancomat, cu promisiunea că vor primi înapoi banii şi un comision.

Ulterior, cei care au plasat comenzile nun le mai răspund la telefon. Săptămâna aceasta, şoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost înşelat cu 6000 de lei.

”În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa.

Șoferii de ridesharing și livratorii de alimente sunt victimele țeparilor. Cum sunt păcăliți

Părţile vătămate au fost convinse ca înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM, cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi”, transmit, duminică, oficialii Poliţiei judeţene Suceava.

Citește și: Sondaj îngrijorător: Aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor înapoi la benzină ori diesel

Păgubiţii îşi dau seama că au fost victime ale unor înşelăciuni abia în momentul în care aşa-zisul client nu mai răspunde ulterior la telefon sau blochează apelurile. Un astfel de caz a fost semnata săptămâna aceasta la Suceava, unde şoferul unei firme de ridesharig, un tânăr de 25 ani, din comuna Brodina, a primit o comandă, în urma căreia a fost înşelat cu aproximativ 6000 lei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te