Situație cel puțin ciudată în Primăria Alba Iulia. Nu mai puțin de patru saci, cu cărți de identitate și documente ce conțin informații cu caracter personal, au fost găsiți în subsolul Poliției Locale Alba Iulia, conform unor surse din primărie.
Saci cu buletine și acte, găsiți în subsolul Poliției Locale Alba Iulia. Descoperiți din întâmplare
Cei patru saci ar fi fost găsiți, spun aceleași surse, de către un polițist local, în timp ce căuta cauciucurile unei mașini. Acesta ar fi sesizat responsabilul de GDPR din Primărie, care este tot angajat al Poliției Locale Alba Iulia, iar în prezent documentele s-ar afla, sigilate, în camera de corpuri delicte.
Responsabilul cu GDPR, la rândul său, ar fi încercat să-l contacteze pe șeful Poliției Locale, Ciprian Hârceagă, însă acesta nu ar fi răspuns apelurilor, după care a încercat să o contacteze și pe șefa SPCLEP – Serviciul Public Comunitar Locale de Evidența Persoanelor, doamna Adreea Hârceagă, soția șefului Poliției Locale, însă nici aceasta nu ar fi răspuns.
Ulterior, informația cu privire la cei patru saci cu documente, găsiți în subsolul Poliției Locale, ar fi ajuns la primarul Gabriel Pleșa și viceprimarul Emil Popescu, care au decis inventarierea și sigilarea lor, în sediul Poliției Locale.
Legea 363 din 2018, privind protecția datelor personale, GDPR, prevede în mod expres pașii care trebuie urmați în această situație.
Primarul Gabriel Pleșa ne-a declarat că respectivele documente au fost găsite în cadrul unui proces de igienizare, clădirea Poliției Locale urmând să fie reabilitată în cadrul unui proiect PNRR. După ce a fost informat despre situație, acesta a dispus inventarierea lor, întocmirea unui proces verbal și depozitarea lor în camera tezaur, urmând să fie distruse odată ce va fi incineratorul funcțional.
Totodată, primarul Gabriel Pleșa ne-a declarat că e vorba de cărți de identitate anulate încă de acum 4 sau 5 ani, care nu au un regim special odată anulate. Acesta a admis, totuși, că situația nu este una normală și că nu știe cine a dat dispoziție ca ele să fie depozitate acolo, fiind în subsolul instituție de peste patru ani. Mai mult, acesta ne-a declarat că a dispus să fie verificat întreg subsolul clădirii, pentru a nu exista și alte documente, în plus față de cele găsite ieri.
Viceprimarul Emil Popescu ne-a declarat că respectivele documente au fost găsite în cadrul unei „acțiuni de igienizare” și că a fost întocmit un proces verbal iar acestea se află în custodia Poliției Locale. Conform spuselor viceprimarului, ar fi vorba de buletine expirate, precum și alte documente și că, de fapt, se știa despre existența lor acolo, potrivit abnews.ro.