ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav. În conformitate cu HG nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, acestea vor conține, dar nu se vor limita la: Studiul de Fezabilitate final pentru ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ, Studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, Studiu privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate", reiese din studiul de fezabilitate publicat pe SEAP.
Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este 1,2 milioane lei.
Gara Ghimbav este la 8 km de gara Brașov pe magistrala M200 Brașov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici, neelectrificată pe mai bine din jumătatea sa. Feldioara este la 21 km de Brașov, iar Bod este la 12 km, ambele fiind pe M300 Brașov - Sighișoara - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.
Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 20 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată abia în 2014. Preşedintele CJ Braşov Adrian Veştea spunea în ianuarie că în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminal, care ar urma să fie realizat în 9 luni, conform contractului.
„Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat”, a subliniat oficialul, citat de Bună Ziua Brașov.