Record de viteză pe calea ferată în România: 210 km/h. De ce pasagerii nu au mai avut loc în vagoane


În țara unde trenurile de marfă merg, în medie, cu 16 km/h și cele de persoane rar sar de o viteză medie de 40 km/h, CFR Infrastructură a anunţat un nou record de viteză de 210 km/h. S-a întâmplat la centrul de testare de la Făurei, cu o locomotivă fără vagoane.
CFR Infrastructură a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h pe o linie ferată din România, pe Inelul Mare Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare, după ce a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrări de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact.
Record de viteză CFR pe calea ferată: 210 km/h
”CFR SA a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrările de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei ( 13,7 km) iar joi 8 iunie 2023 s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă de călători, care a atins viteza maximă de circulaţie de 210 km/ h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare”, precizează CFR Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Citește și: Amenințare cu greva la CFR, unde trenurile „gonesc”, în medie, cu 40 km/oră. Se circulă ca în 1937
„ Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:
înlocuire traverse
buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km)
profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km
verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la 276 de stȃlpi LC
reparaţii la cablul colector între stȃlpii SBC
reglarea pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC
𝐶𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑇𝑒𝑠𝑡ă𝑟𝑖 𝐹𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑒 𝐹ă𝑢𝑟𝑒𝑖 a fost construit în 1978 și este singurul Centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑎 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚ă 𝑑𝑒 200 𝑘𝑚/h.
Citește și: În țara unde trenurile de marfă merg, în medie, cu 16 km/h, accidentele feroviare se țin lanț
Inelul Mare de la Făurei - caracteristici tehnice:
→ lungime 13,7 km
→ 6 podețe și 4 treceri la nivel
→ două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
→ lungimea aliniamentelor 1000 m și 950 m
Inelul Mare de la Făurei - tipuri de încercări, probe și determinări:
→ determinarea caracteristicilor dinamice în circulație prin tensometrie electrică rezistivă la caroseria vehiculului
→ determinarea accelerațiilor orizontal-longitudinale și orizontal-transversale în vederea evaluării calității de mers a vehiculelor feroviare
→ determinarea drumurilor de frânare ale vehiculelor feroviare
→ determinarea nivelului de zgomot la interior și exterior în staționare și mișcare
→ determinarea forțelor orizontal-transversale la nivelul cutiilor de osie (forța H)”, a mai informat CFR Infrastructură pe pagina sa de Facebook.
Oficial, viteza comercială a trenurilor este de 72,9 km/h în România. Real însă, din cauza infrastructurii precare, trenurile de marfă merg ca melcul, cu 16 km/h, iar cele de pasageri cu o medie de circa 40-50 km/h. Doar pe câteva tronsoane se poate rula și cu 160 km/h.