Datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) arată că, la 31 decembrie 2023, în România circulau 10,33 milioane de autovehicule, cu 327.885 autoturisme, motociclete, remorci, tractoare și alte vehicule mai mult față de 31 decembrie 2022.
Din totalul autovehiculelor, 8.106.570 sunt autoturisme, valoare în creștere cu 3,07% față de sfârșitul lui 2022.
Cifrele oficiale arată că în țara noastră există 5,23 milioane de autoturisme mai vechi de 16 ani. Numărul acestora a crescut cu 400.000 în 2023 față de anul 2022.
Peste 50% din mașinile românilor sunt mai vechi de 16 ani. Oamenii nu își permit unele noi
Totodată, multe autoturisme care circulă pe șoselele din România în acest moment sunt mașini cu o vechime de peste 20 de ani. Această categorie a crescut cu 10% în ultimul an, mai exact cu 258.082 unități, la un total de 2,69 milioane de autoturisme, notează Adevărul.
Citeşte şi: Femeia comisar care a fost în vacanță cu un interlop, pusă director la Penitenciarul Giurgiu
”Problema României este că are un parc auto destul de îmbătrânit. Parc care a îmbătrânit și mai mult după eliminarea timbrului de mediu în februarie 2017, fiind importat un număr foarte mare de vehicule second-hand, în jur de 1,8 milioane în această perioadă, din 2017 și până acum.
Citeşte şi: În 1869, trenul parcurgea 67 km, București - Giurgiu, în 90 minute. Acum, face 3 ore cu un mare ocol
Astfel încât, deși am avut programe Rabla care au scos de pe piață vehicule vechi, numărul celor importate, mai vechi de zece ani, a fost mult mai mare decât al celor casate.
Astfel încât, în loc să întinerească, parcul auto a îmbătrânit”, a precizat Adrian Sandu, secretar general şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).