Firmele de transport au găsit şi metode prin care păcălesc autorităţile, ca şoferii să poată lucra peste limita oboselii. Acest lucru s-a descoperit şi în cazul accidentului de la Bălţaţi: şoferul presupus vinovat care conducea camionul implicat în accident lucra pentru familia primarului din Dumeşti, Mihai Cocoveică. Cardul din tahograful TIR-ului care a zdrobit duba cu şase oameni aparţinea fiului primarului.
Legislaţia este stufoasă în privinţa timpilor de conducere a şoferilor, şi nu sunt puţini care o încalcă. De altfel, cei mai mulţi şoferi de camioane opriţi în timpul controalelor făcute de către ISCTR ridică din umeri atunci când sunt întrebaţi cât timp a condus.
În mare, un şofer de camion are voie să conducă efectiv, maximum 180 de ore pe lună. În rest, acesta poate lucra la firmă, însă nu poate conduce. Însă, pentru un bonus la venituri, şoferii de pe camioane care aduc nisip sau sorturi de la balastierele de pe râurile Moldova sau Siret fac o cursă în plus, zilnic.
Citește textul integral în Ziarul de Iași.