"Nu pun 6 milioane de oameni pe drumuri să-și schimbe contractele într-o lună, două sau într-un anumit termen, ci oblig furnizorii să ofere cele mai bune prețuri la energie, în așa fel încât consumatorul să beneficieze de cea mai bună ofertă. E vorba de gândire, de concepția de la început a acestui market design. Noi acum creăm o piață concurențială, o gândim. Păi dacă o gândim și-i facem un market design, atunci pornim de la premisa că avem în centrul acestei piețe clientul, nu furnizorul", a declarat la Digi24, Virgil Popescu.
"Joi am avut o ședință la Consiliul Concurenței, împreună cu ANRE, și am căzut de acord pe acest principiu: Da, există acest serviciu universal mai scump, dar el este o excepție, nu o regulă, așa cum a fost făcut de ANRE. Omul trebuie să beneficieze la această trecere, conștient, de cea mai bună ofertă pe care furnizorul său o are în piață, acesta este principiul", a mai spus acesta.
Virgil Popescu a venit și cu un exemplu în acest sens, spunând că până când consumatorul își va căuta și va decide care e varianta cea mai bună pentru el, furnizorul actual are datoria să-i propună cea mai bună ofertă pe care o are în piață.
"Furnizorul trebuie să spună: dacă vrei să rămâi la mine, ai oferta asta, dacă nu vrei să rămâi, poți pleca. Dacă nu te muți între timp, îți rămâne această ofertă. Așa trebuie făcut, nu să ma duc eu să caut, eu să am timp să caut, dar până găsesc, să am cea mai bună ofertă a furnizorului meu, nu pe cea mai scumpă. Acesta este principiul asupra căruia am căzut de acord cu ANRE și Consiliul Concurenței, principiul este concurențial, să existe prețul comercial cel mai bun la furnizorul cu care am deja contract pe o perioadă de timp. În acest timp, de 6 luni să spunem, furnizorul meu trebuie să ma informeze de toate ofertele sale, dar și ceilalți pot veni către mine către mine cu ofertele lor. Eu pot rămâne sau pot pleca", a mai explicat Ministrul Energiei, la Digi24.