Locomotivă cu abur pe una din cele mai frumoase căi ferate din România, Semmeringul Bănățean

DE Mircea Marian | Actualizat: 20.05.2021 - 21:18
Locomotivă cu abur pe una din cele mai frumoase căi ferate din România, Semmeringul Bănățean Foto: VestBest.ro
Locomotivă cu abur pe una din cele mai frumoase căi ferate din România, Semmeringul Bănățean Foto: VestBest.ro

O locomotivă cu abur ar putea fi restaurată pentru a circula pe una din cele mai frumoase căi ferate din România, Semmeringul Bănățean, care face legătura între Oravița și Anina.

SHARE

Finalizată în 1863 de inginerii austrieci, această legătură feroviară are o lungime de 33,4 kilometri, 14 tuneluri săpate în stânca dură, zece viaducte şi patru gări, pe un traseu cu diferenţă de nivel de 340 de metri.

Unul dintre tuneluri poartă numele arhitectului Johann Ludwig Dier Dollhoff. Acesta s-a considerat vinovat de un prim eşec în ceea ce priveşte perforarea tunelului de la Gârlişte, unde cele două galerii nu s-au întâlnit, din cauza unei devieri verticale de aproape trei metri, fapt pentru care s-a sinucis. Mai exact, s-a aruncat într-o prăpastie, de pe unul din viaductele liniei, după cum susţine prof.univ.dr. Gheorghe Popovici, de la Universitatea Eftimie Murgu din Reşiţa, în cartea sa "Banatul Montan - Ghid turistic".

Citește și: „Pașaportul COVID” divizează statele UE: vaccinare vs testare gratuită. Cioloș apără nevaccinații

Locomotivă cu abur pe una din cele mai frumoase căi ferate

Acum, Consiliul Județean Caraș-Severin vrea să relanseze turismul pe această linie, și-și propune:  contactarea unui operator privat care să poată suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente; prelungirea perioadei de staționare a trenului în gară, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a face fotografii; precum și restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în momentul de față este expusă ca piesă de muzeu și care, în urma restaurării, ar da un iz istoric acestor călătorii.

Locomotiva se deosebeşte faţă de celelalte prin faptul că din cele patru axe, cea dintâi şi ultima se înclină spre dreapta, respectiv spre stânga, permiţând intrarea locomotivei într-o curbă cu o rază mai mică. Vagoanele destinate transportului de călători sunt, de asemenea, prevăzute cu un dispozitiv de rotaţie. Regula de bază este ca, întotdeauna, două din cele patru axe să fie frânate.

Viteza medie este de 17 km/h, distanţa dintre Oraviţa şi Anina fiind parcursă în circa două ore.

În plus, Consiliul Județean Caraș-Severin ar spera la restaurarea gărilor din Anina și Oravița și prelungirea traseului până în Serbia, la Biserica Albă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te