Ministrul mediului vine cu o veste proastă pentru șoferi. O taxă de poluarte care poate ajunge la sute de euro ar urma să fie introdusă din acest an. dacă România nu va face acest lucru, atunci există posibilitatea ca România să piardă 20 miliarde de euro.
Citeşte şi: 3.500.000 de angajați, în pericol. Franța cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini
Guvernul reintroduce taxa de poluare pe mașini. Care români vor plăti sute € ca să circule pe șosea?
Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, va include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.
Citeşte şi: Vremuri grele pentru șoferi: Poluarea va scumpi benzina și motorina. Frânele și pneurile să fie ECO
"Așa sună angajamentul. Probabil să fie gata că intră în vigoare cu 1 ianuarie 2026. Noi avem un plan fiscal unde scrie negru pe alb termenul pe care îl avem. Avem o cerere de plată 4 unde scrie, de asemenea, negru pe alb, termenul pe care îl avem. Dacă nu putem depune cererea de plată 4, nici pe celelalte nu le mai putem depune, deci teoretic blocăm 20 de miliarde de euro", a declarat ministrul referitor la reforma fiscală.
Guvernul reintroduce taxa pe mașinile poluante. Care români vor plăti sute € ca să circule pe șosea? - Foto: Freepik
Taxa de poluare a existat și în urmă cu 10 ani
O taxă similară, numită de timbru a fost introdusă în urmă cu 12 ani.
Spre exemplu, la un Golf 4 din 2002, motor 1,4, taxa actuală este de 189 de euro. Conform noului timbru, va fi de 339 euro. Adică o creştere de aproape 80%. În cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,5, diesel, Euro 3, fabricat în 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro, iar pentru acelaşi automobil, fabricat în 2000, cu aceeaşi motorizare şi nivel de poluare, dar pe benzină, timbrul va fi de 425 euro.
Atunci, guvernul spunea că e nevoie de aceste taxe pentru înnoirea parcului auto.
„Timbrul de mediu este un instrument necesar pentru înnoirea parcului auto din România, concomitent cu reducerea gazelor cu efect de seră, angajament asumat de țara noastră față de UE. Nu mai este dominantă capacitatea cilindrică.Noul proiect acordă un ecotichet, pentru mașinile electrice, de 2.500 euro”, declara ministrul mediului Rovana Plumb.