Ministrul Lucian Bode, care a deţinut şi funcţia de ministru al Transporturilor, a subliniat faptul că termenul de cinci ani, în care a fost finalizat proiectul, este mult prea mult pentru a da în trafic 20 de kilometri.
"Proiectul variantei ocolitoare a municipiului Satu Mare este unul strategic pentru această regiune, fiind un proiect, aşa cum ştim cu toţii, cu puternice implicaţii transfrontaliere. Cum bine ştiţi, varianta ocolitoare Satu Mare este parte a unui drum expres care va face legătura cu Ungaria, prin viitorul punct de trecere a frontierei de la Oar, un proiect care, aşa cum ştiţi, se află în linie dreaptă, borna cu kilometrul zero fiind amplasată la punctul de întâlnire a drumului, pe graniţă, încă de anul trecut. Această dezvoltare la nivelul infrastructurii de la graniţa româno-ungară constituie, în opinia mea, o punte de legătură cu reţeaua europeană de transport, dar şi o alternativă mult aşteptată pentru reducerea presiunii existente pe punctul de trecere a frontierei de la Petea.
În contextul geostrategic şi geopolitic actual, investiţiile în infrastructura de transport şi dezvoltarea de noi puncte de trecere a frontierei, mai ales în regiunea nord, în regiunea de nord-vest, în regiunea de nord - nord-est sunt prioritate şi au un impact pozitiv în fluidizarea transportului de urgenţă, în special pe relaţia cu Ucraina şi nu numai cu Ucraina, ci şi cu Republica Moldova. Este foarte important să investim în astfel de obiective pentru a creşte mobilitatea persoanelor şi a asigura conectivităţi cu reţeaua europeană de transport", a afirmat Bode.
La rândul său, ministrul Vasile Dîncu a subliniat că acesta este un proiect istoric pentru municipiul Satu Mare, dar şi pentru judeţ şi pentru regiune, relatează Agerpres.
"Fiecare municipiu din România ar trebui să aibă o centură ocolitoare, fiecare oraş şi până la urmă fiecare localitate prin care trece un drum naţional sau chiar un drum mai aglomerat de altă categorie şi de aceea trebuie să căutăm acele posibilităţi prin care să dezvoltăm infrastructura mare, infrastructura rutieră.
Sigur, trebuie să ne gândim şi la autostradă, trebuie să ne gândim şi la căile ferate şi la alte investiţii, dar sunt convins că împreună, dacă vom reuşi să colaborăm, vom găsi acele soluţii, inclusiv financiare, prin care pentru pentru locuitorii din această regiune şi nu numai, din toate regiunile României, vom putea aduce investiţii substanţiale, vom putea crea locuri de muncă, vom putea crea condiţii pentru a atrage investitori, într-o lume complicată", a menţionat viceprim-ministrul Kelemen Hunor.
Potrivit administraţiei locale, centura oraşului Satu Mare începe din nordul municipiului, de la intersecţia cu DN19 dinspre Halmeu şi Sighetu Marmaţiei şi continuă pe partea de vest a oraşului, intersectează DN19A şi DN19 spre Carei şi se termină în partea de sud la intersecţia cu E81/DN19A spre Zalău şi Cluj-Napoca.
Varianta de ocolire Satu Mare este o investiţie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, printr-un proiect finanţat integral din fonduri europene prin POIM - Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, cu o valoare de 304 milioane lei fără TVA, se arată pe site-ul Primăriei Satu Mare.