„Ritmul de raparații nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt și să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate. Am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată”, a spus Drulă.
„Ne concentrăm foarte mult pe autostrăzi, e partea cea mai vizibilă şi cea mai atrăgătoare - să deschidem noi segmente de autostradă, dar avem o reţea de drumuri naţionale, peste 16.000 km de drum naţional, peste 900 km de autostradă în exploatare, peste 10.000 km de cale ferată şi această reţea este scadentă la înreţinere”, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Asta ne doare foarte tare, pentru că nu circulăm doar pe noile autostrăzi în România, românii circulă foarte mult pe aceste căi ferate, pe aceste autostrăzi în exploatare. Îmi doresc să reducem acest decalaj, operaţiuni multi-anuale care nu s-au făcut”, a mai spus Drulă.
Potrivit ministrului, problema întreținerii deficitare revine la fondurile insuficiente care au tot venit doar de la buget.