3% din Prelungirea Ghencea, finalizată. Primăria nu mai are bani. Oprescu, în 2013: E gata în 2 ani

DE Petre Bădică | Actualizat: 26.01.2021 - 22:52
Inquam Photos / Octav Ganea. Protest Prelungirea Ghencea

Unul din cele mai promise și cerute proiecte de infrastructură, care ar decongestiona traficul din București, are perspective foarte sumbre. Actualul primar a recunoscut că nu sunt bani pentru lucrări.

SHARE

Prelungirea Ghencea este o arteră îngustă prin care se iese din București. Lărgirea acestei artere, care are în jur de 3 kilometri, este cerută și de zecile de mii de locuitori mutați în zonă în ultimii ani. Prelungirea Ghencea se termină în Șoseaua de Centură după ce intersectează și o cale ferată.

Deși un Pasaj peste Centură în zona Domnești a fost promis de un deceniu, lucrările au luat avânt abia în 2020. Pasajul a ajuns la 15% și va fi dat în folosință în anul 2022 potrivit documentelor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România (CNAIR).   

Lucrările la artera Prelungirea Ghencea sunt, însă, la un stadiu de numai 3% potrivit unui răspuns al Primăriei București pentru Newsweek România.

Pe Prelungirea Ghencea lucrează primăria Capitalei care vrea să facă două benzi pe sens și linie de tarmvai pînă la Șoseaua de Centură. Pasajul de pe Centura București este construit de Ministerul Transporturilor.

Lucrările nu se pot continua până nu se va debloca situaţia financiară

„ Lucrările de lărgire a Bulevardului Prelungirea Ghencea sunt sistate începând cu data de 18 decembrie 2020”, susține Primăria București.

Cauzele sunt reprezentate de faptul că „începând din luna august a anului trecut, conturile Primăriei Capitalei sunt poprite și, din această cauză, conform legislației în vigoare, nu se poate plăti nicio lucrare de investiții. Din aceasta cauză, lucrările nu se pot continua până nu se va debloca această situaţie financiară. O alta cauză a sistării șantierelor o constituie condițiile meteo nefavorabile care nu permit continuarea lucrărilor”, arată Primăria București pentru Newsweek România.

Plățile, sistate din septembrie 2019

Întârzierile față de graficul de execuție al lucrărilor sunt generate de lipsa plăților către executant, începând cu data de 30 septembrie 2020.

„Progresul fizic al execuției lucrărilor pentru întreg obiectivul de investiții este de 3 % (decembrie 2020).

Au fost executate lucrări doar pe sectorul Strada Brașov – Str. Râul Doamnei. Progresul fizic al execuție lucrărilor, pe tronsonul I expropriat (Str. Brașov – Str. Râul Doamnei) este de 38%.

Până acum au fost relocate branșamentele de apă, gaz, curent electric (la clădirile existente), s-au realizat instalatiile de canalizare unitara si instalatiile de alimentare apa si gaze, s-a realizat iluminatul stradal si canalizația Netcity+Telekom pe trotuar.

Referitor la exproprieri, Primăria Municipiului București a realizat exproprierile doar pentru tronsonul I de execuție a lucrărilor, cuprins între Strada Brașov și Strada Râul Doamnei. Celelalte exproprieri nu s-au efectuat din lipsa de fonduri”, mai explică Primăria.

Costuri de 80 milioane euro

Valoarea financiară a contractului de execuție lucrări este de 345.503.748,09 lei (fără TVA), respectiv 411.149.460,23 lei (cu TVA).

Primarul General Nicușor Dan spune că va solicita Ministerului de Finanțe eșalonarea datoriilor precum și ridicarea plafonului de îndatorare, astfel încat, începând din acest an, investiţiile să poată fi finanţate exclusiv din fonduri europene şi din împrumuturi.

În campania electorală, primarul Nicușor Dan a susținut o conferință de presă chiar în Prelungirea Ghencea. El a fost bruiat de viceprimarul Capitalei de la acea oră Aurelian Bădulescu.

Promisă de 15 ani

Încă din anul 2006 s-a promis lărgirea străzii și construirea unui pasaj peste calea ferată și linia de centură.

În 2017, locuitorii din zonă au organizat un protest. Primarul de la acea vreme, Gabriela Firea a dat, imediat, asigurări, că proiectul se va  pune în mișcare.

"După aproape zece ani, timp în care autorităţile centrale şi locale nu au reuşit să rezolve conflictul de trafic din zona Prelungirea Ghencea, reuşim să urnim lucrurile, astfel încât cetăţenii din această zonă să poată circulă civilizat. Până la actualizarea documentaţiilor necesare demarării obiectivului de investiţii, am solicitat Administraţiei Străzilor să amenajeze trotuarele de pe Şoseaua Prelungirea Ghencea, să remedieze deficienţele din carosabil şi să marcheze trecerile de pietoni. Este un prim pas spre normalitate. Aşa cum ştiţi, în proiectul de buget pentru anul 2017, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a alocat suma de cinci milioane de lei pentru obiectivul de investiţii Penetraţie Prelungirea Ghencea - Domneşti", a spus, sâmbătă, Gariela Firea în aprilie 2017.

În august 2013, premierul Victor Ponta a făcut o vizită de lucru la intersecţia dintre Drumul de Centură şi Prelungirea Ghencea, însoţit de primarul Sorin Oprescu şi de ministrul de atunci al Marilor Proiecte, Dan Şova. Oficialii au declarat că Proiectul Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti va demara până la sfârsitul anului 2013 şi se va finaliza în maxim 2 ani. 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te