Cum au fost Dacia, Ford, Airbus și alte mari uzine din România afectate de coronavirus

DE Alexandru Pop | 25.05.2020 - 10:01
Schimbări în fluxurile de producție/FOTO: hotnews.ro

Pandemia de coronavirus a lovit puternic în activitatea celor mai mari fabrici și uzine din țară, nume mari precum Ford sau Dacia fiind forțate să trimită mare parte din angajați în șomaj tehnic și să reducă producția.

SHARE

Industria auto din țară a fost lovită din plin, iar marile fabrici precum Dacia sau Ford au fost printre primele care au trimis oamenii în șomaj tehnic, și tot printre primele care au luat măsurile de siguranță necesare pentru a putea continua producția și a relua lucru de la final de aprilie sau început de mai, potrivit Hotnews.

De la înjumătățirea locurilor în microbuze, până la închiderea cantinelor sau interzicerea formării de grupuri mai mari de trei persoane, sunt doar câteva din măsurile luate de cele două mari companii.

Dacia a reluat producția la uzina de motoare pe 21 aprilie și la cea de vehicule pe 4 mai, în două schimburi, iar pe 11 mai a mai adăugat un schimb și la câteva zile producția a ajuns la 700 de mașini/zi, jumătate din capacitatea maximă de 1.400 de mașini/zi.

În prezent, producția este de peste 1.000 de mașini/zi și va ajunge la 1.200 de mașini, spun reprezentanții companiei.

Când se va atinge maximul? Nu se știe, chiar dacă nu sunt probleme mari cu componentele. Marea necunoscută ține de piață, fiindcă nu se știe cum va reacționa, din moment ce vânzările în piețele de export au scăzut puternic (chiar și cu peste 90%, din cauza carantinei totale). Vânzările Dacia în UE s-au înjumătățit în primele patru luni.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te