duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Cum a reușit România să fie cel mai mare dezvoltator din UE? Autostrăzile sunt proiectate digital

Data publicării: 08.06.2024 • 13:49 Data actualizării: 08.06.2024 • 13:49
Cum a reușit România să fie cel mai mare dezvoltator din UE? Autostrăzile sunt proiectate digital Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Cum a reușit România să fie cel mai mare dezvoltator din UE? Autostrăzile sunt proiectate digital Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

România este, la ora actuală, cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier, cu 780 de kilometri contractaţi şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii

Potrivit companiei de drumuri, una dintre soluţiile de top folosite deja pentru proiectarea celor 4 loturi ale autostrăzii Sibiu- Făgăraş (68,5 km) este Building Information Modeling (BIM), care permite simularea oricărui obiect de construcţie în spaţiu tridimensional.

"România, prin CNAIR, este la ora actuală cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier.

Cu 780 de km contractaţi şi aflaţi acum în faza de proiectare sau de execuţie şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, în România se folosesc la ora actuală cele mai moderne tehnologii pentru construcţia şi proiectarea drumurilor de mare viteză (autostradă şi drum expres)", se arată într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.

Cum a reușit România să fie cel mai mare dezvoltator din UE? Autostrăzile sunt proiectate digital

Spre deosebire de modelările 3D, tehnologia BIM este conectată direct la baza de date, iar modelul rezultat include nu doar liniile de sprijin şi textura materialelor, ci şi date tehnologice sau economice relevante pentru construcţie.

"Practic prin utilizarea acestei tehnologii în proiectare se iau în calcul inclusiv caracteristicile fizice ale unui obiect, opţiunile de poziţionare a acestuia, costul fiecărui tip de material de construcţie.

Citește și: VIDEO Cum arată autostrada Curtea de Argeș-Tigveni cu un tunel de 1.300 m prin munte. Gata în 2026?

Antreprenorul turc (Makyol), care se află acum în cele 12 luni alocate proiectării pe cele 4 loturi, foloseşte încă de la început tehnologia BIM al cărui rezultat se va reflecta în construcţia întregii autostrăzi Sibiu - Făgăraş, care are o valoare totală de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) şi care este finanţată prin Programul Transport.

Un exemplu în acest sens este modelarea în faza de proiectare a traseului de 17,61 km ai lotului 3 (Arpaşu de Jos- Sâmbăta de Sus) al Autostrăzii Sibiu - Făgăraş (care are termen de finalizare anul 2028)", notează sursa citată.

Citește și: VIDEO Cum arată secțiunea 5 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești? E realizată în proporție de peste 63%

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră