Călătorie de coşmar, marca CFR! Sute de pasageri dintr-un tren inter-regio au rămas blocaţi într-un tunel, o oră şi jumătate, pentru că s-a stricat locomotiva.
Când a venit cea de schimb, călătoria a durat doar câteva minute. Garnitura s-a oprit din nou, din cauza unui macaz defect. Călătorii au făcut în 10 ore, drumul de 400 de kilometri de la Iaşi la Bucureşti, unde au ajuns evident obosiţi şi furioşi.
Locomotiva s-a stricat după doar 30 de minute de la plecare
Pasagerii au plecat de la Iaşi pregătiţi pentru o călătorie oricum lungă, de aproape şapte ore până la Bucureşti. Prima problemă a apărut după doar 30 de minute. Pasagerii, printre care şi mulţi copii, au rămas într-un tunel, aproape de staţia Bârnova. În vagoane s-a stârnit haosul şi panica.
Citește și: Am comparat cât de mult s-au scumpit produsele la Lidl față de acum un an. Prețuri cu 30% mai mari
Locomotiva trimisă să o înlocuiască pe cea defectă a venit după 90 de minute. Când s-a urnit din nou, trenul nu a mers prea mult. S-a oprit imediat după ieşirea din tunel, în faţa unui macaz defect. Au urmat încă 40 de minute de pauză forţată.
„S-a oprit în tunel si am stat în tunel o oră şi jumătate. Oamenii sunt revoltaţi pe bună dreptate. Vreau să merg pe banii mei să iau o sticlă de apă. De unde să o iau? ” a spus revoltat un pasager.
Epuizaţi, însetaţi şi înfometaţi, călătorii au ajuns la Bucureşti după miezul nopţii, cu trei ore întârziere. Călătoria i-a costat peste 100 de lei biletul, la clasa a doua.
Trenuri întârziate 7 ani și jumătate
Cele 3 ore de întârziere sunt doar o picătură în oceanul de întârzieri al căilor ferate. Anul trecut, trenurile au întârziat șapte ani și jumătate, cu un an mai mult decât în 2021. Normele europene spun că pasagerii trebuie despăgubiți dacă trenurile nu ajung la timp la destinație.
Regulamentul nu se aplică și în România. Ministerul Transporturilor a cerut derogare până în anul 2029, în speranţa că vor pune la punct infrastructura şi parcul de locomotive, ca să nu mai existe întârzieri atât de mari.
Citește și: Cafeaua, ciocolata sau cauciucul nu mai pot fi vândute în UE dacă provin din defrișări. Noua lege
În ultimii 12 ani, CFR Călători nu a avut buget de investiţii şi a cumpărat o singură locomotivă nouă din 2005 încoace.
Vârsta medie a locomotivelor CFR se apropie de 40 de ani şi doar patru din 10 ele mai sunt în condiţii tehnice acceptabile, spun sindicaliştii.