7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 18.03.2025 - 08:02
7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilsutrativ)
7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilsutrativ)
7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilsutrativ)
7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilsutrativ)

Audi, divizia premium a Volkswagen, va elimina până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în special în domeniile administrativ şi de dezvoltare, în încercarea de a reduce costurile, a anunţat compania luni, transmite Reuters.

SHARE

Măsurile, convenite de conducere şi reprezentanţii sindicatelor, ar trebui să genereze economii anuale de 1 miliard de euro pe termen mediu. În acelaşi timp, Audi a precizat că va investi 8 miliarde de euro în facilităţile sale din Germania în următorii patru ani.

Reduceri masive de personal în grupul Volkswagen

Concedierile de la Audi ridică numărul total al locurilor de muncă reduse în cadrul grupului Volkswagen la aproape 48.000:

Volkswagen a anunţat un program de reducere a costurilor care include 35.000 de concedieri.

7.500 de angajați de la Audi vor rămâne fără locuri de muncă. Industria auto este în impas

Porsche intenţionează să elimine 3.900 de locuri de muncă.

Cariad, divizia de software a grupului, va reduce aproximativ 1.600 de posturi.

Audi a mai eliminat 9.500 de locuri de muncă în producţie din 2019, declarând la acel moment că această măsură urma să elibereze miliarde de euro pentru tranziţia către vehiculele electrice şi pentru creşterea marjei operaţionale la 9%-11%.

Citeşte şi: 1200 de salariaţi, în pericol. O mare companie siderurgică din România cere protecţia statului

Cu toate acestea, brandul a avut rezultate slabe în ultimii ani. În primele nouă luni din 2024, marja operaţională a Audi a scăzut la 4,5%, comparativ cu 7% în aceeaşi perioadă din 2023, din cauza scăderii vânzărilor pe pieţele cheie şi a costurilor de închidere a uzinei din Bruxelles.

 Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilsutrativ)

A scăzut producția

Pentru a calma îngrijorările sindicatelor, Audi a anunţat că va produce un nou model electric entry-level la fabrica sa din Ingolstadt şi analizează posibilitatea unui al doilea model la uzina sa din Neckarsulm.

Citește și: Ce bugetari vor avea salariile mărite cu 50%? Câţi angajaţi beneficiază de această măsură?

În plus, Audi a extins garanţia de securitate a locurilor de muncă la fabricile din Germania până la sfârşitul anului 2033.

”Negocierile au fost dificile, dar constructive... a trebuit să facem compromisuri pentru a permite flexibilitate financiară şi investiţii suplimentare”, a declarat Joerg Schlagbauer, preşedintele consiliului de administraţie al Audi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te