duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

20.000.000 euro pe kilometru pentru o autostradă care trece prin centrul țării. Va fi gata în 2028

Data publicării: 15.10.2023 • 14:08 Data actualizării: 15.10.2023 • 14:08
20.000.000 euro pe kilometru pentru o autostradă care trece prin centrul țării. Va fi gata în 2028 Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilsutrativ)
20.000.000 euro pe kilometru pentru o autostradă care trece prin centrul țării. Va fi gata în 2028 Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilsutrativ)

Trei din cele patru tronsoane din Autostrada Sibiu – Făgăraș vor fi construite de o asociere de firme turcești. Însumate, cele trei contracte ajung la aproape un miliard de euro fără TVA.

Trei din cele patru tronsoane din Autostrada Sibiu – Făgăraș vor fi construite de o asociere de firme turcești. Însumate, cele trei contracte ajung la aproape un miliard de euro fără TVA.

Conform proiectului, pe traseul tronsonului 3, Arpaşu de Sus - Sâmbăta de Jos, vor fi construite 27 de structuri de artă, printre care şi un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 de metri, relatează News.ro.

Autostrada Sibiu – Făgăraş (68,04 km) este compusă din 4 tronsoane:

- Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu - Piteşti) - Avrig - Mârşa (DJ105G) (14,25 km)

- Tronsonul 2: Avrig - Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1) (19,92 km)

20.000.000 euro pe kilometru pentru o autostradă care trece prin centrul țării. Va fi gata în 2028

- Tronsonul 3: Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)

- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) - Municipiul Făgăraş (16,26 km.) şi drum de legatură cu DN1 (5,6 km)

La începutul lunii mai 2023, a fost desemnat și constructorul pentru tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş, Sâmbăta de Sus – Făgăraș. Tot turcii de la Majyol au câștigat licitația. Dar în acest caz procedura a fost contestată.

Chinul facerii autostrăzii Sibiu-Făgăraş a început în 2015, pe vremea lui Șova

Autostrada Sibiu-Făgăraș a fost inclusă în materplanul pentru transporturi trimis Comisiei Europene în 2015, pe vreme când Transporturile erau conduse de pesedistul Dan Șova.

Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Făgăraș pe 07 aprilie 2015, cu o durată de implementare de 17 luni.

Citește și: VIDEO Românii de la UMB s-au înfundat pe „Autostrada Ford”. Deschiderea în 2024, misiune imposibilă

Dar, după numai câteva luni, în noiembrie 2015, revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Făgăraș a fost suspendată din lipsă de fonduri.

Apoi, în 2017, inițial, autostrada Sibiu-Făgăraș, parte din autostrada Sibiu-Brașov, nu s-a regăsit în promisiunile de campanie ale PSD, în ceea ce privește infrastructura. Dar Guvernul Grindeanu a luat-o totuși în calcul și a promis că segmentul de 63,4 de kilometri va fi finalizat în 2020, potrivit turnulsfatului.ro.

Iar CNAIR a depus o solicitare pentru revizuirea studiului de fezabilitate și pentru a obține finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 abia în 2019, la 3 ani după semnarea contractului de revizuire.

Primele licitații pentru autostrada Sibiu-Făgăraș au fost lansata în august 2022.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră