Comedia neagră – despre un asasin reticent din Vestul Mijlociu care îşi descoperă adevărata chemare într-o clasă de actorie în Los Angeles – s-a terminat într-o notă întunecată şi şocantă.
După cum se dovedeşte, Barry nu este deloc ezitant. Dacă Sezonul 1 a tratat tema unui viitor mai bun prin alegerea profesiei de actor (chiar şi unul îngrozitor), Sezonul 2 vorbeşte despre acceptarea persoanei care este cu adevărat. „Natura lui Barry este aceea de om rău, de ucigaş, dar nu vrea să fie aşa“, spune Hader pentru Newsweek.
„O mare întrebare este dacă îţi poţi schimba natura“. Actorul nu ucide oameni (din câte ştim), dar îşi înţelege personajul. „Să te simţi un mincinos într-o comunitate din care vrei să faci cu disperare parte“, spune Hader, „am simţit şi eu asta în viaţă“.
Ce e mai greu, să joci, să scrii sau să regizezi?
De departe să scrii. Să filmezi şi să joci pot fi procese extenuante din punct de vedere fizic, dar, la finalul unei zile de scris, eşti un zombie. Crezi că te descurci, dar apoi faci continuu ajustări.
Dacă scrii Episodul 4, îţi dai seama că o să fie mai bun dacă schimbi ceva în Episodul 2 – care credeai că e terminat. După care filmezi, te uiţi la montaj şi te gândeşti „Frate, am greşit complet. Nu funcţionează deloc“.
Actoria e mai instinctivă. Eu nu spun niciodată replicile cum sunt scrise, e tot timpul o aproximare. Aş fi un actor de teatru îngrozitor [râde].
De-a lungul anilor de la Saturday Night Live, spuneai cât de tare te nelinişteşte publicul live. Dar eşti cunoscut pentru faptul că ieşi din personaj.
O parte dintre râsete erau nervoase – se ştie că râsul este o eliberare. După o vreme, eram la modul „Chestia asta nu o să dispară niciodată. Trebuie să învăţ să o ţin sub control“.
Aşa că am început să fac meditaţie trascendentală. Mi-a fost de mare ajutor. Dar este un proces de acumulare. Oamenii spun „Am făcut-o şi eu o dată şi nu a mers“. Trebuie să continui.
Ca fan, care sunt documentarele tale preferate despre crime adevărate?
Îmi plac crimele care o iau razna – chestii gen „Fargo“. „Snapped“, de pe Oxygen, este despre femei care plănuiesc să îşi omoare soţii. Dar cel mai bun documentar de genul ăsta a fost „O.J.: Made in America“. A fost incredibil.