Prima amendă de circulație din istorie. Un polițist l-au urmărit 8 km pe „vitezoman” cu bicicleta

DE Daniel Toșa | Actualizat: 05.02.2025 - 07:32
Prima amendă de circulație din istorie. Un polițist l-au urmărit 8 km pe „vitezoman” cu bucicleta - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
Prima amendă de circulație din istorie. Un polițist l-au urmărit 8 km pe „vitezoman” cu bucicleta - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Prima amendă de circulație din istorie. Pe 28 ianuarie 1896, Walter Arnold a devenit primul șofer din lume amendat pentru depășirea vitezei legale. Un polițist vigilet i-a luat imediat urma s-a suit pe vehicolul de poliție - o bicicletă și a pedalat în urma „vitezomanului”.

SHARE

Marea Britanie a intrat în istorie după ce un bărbat a devenit primul șofer din lume care a fost amendat pentru pentru depășirea vitezei legale.

Prima amendă de circulație din istorie. Un polițist l-au urmărit 8 km pe „vitezoman” cu bicicleta

Traversând localitatea Paddock Wood din Kent cu impresionanta viteză de aproximativ13 km/h, el a încălcat limita legală, care era de doar de 3 km/h, fiind sancționat imediat de un polițist vigilent.

Citește și: Amenzi uriașe pentru vecinii gălăgioși și „petrecăreții” certați cu bunul-simț de la bloc

În acea perioadă, legislația britanică prevedea ca orice automobil să fie însoțit de o persoană care să meargă în față și să fluture un steag roșu pentru a avertiza pietonii și celelalte vehicule. Arnold, însă, a sfidat această regulă și a fost observat de un polițist care, fără a sta pe gânduri, a pornit în urmărirea lui pe bicicletă. După o cursă de aproape 8 kilometri, Arnold a fost prins și adus în fața instanței, unde a fost amendat cu un șiling, aproximativ 6 dolari.

Citește și: Amenzi de 1.500 lei pentru cei care fac acest lucru la bloc și nu numai. Ce prevede legea?

Amendă istorică, de peste 100 de ani

Interesant este faptul că Arnold nu era doar un șofer pasionat, ci și un pionier în industria auto din Marea Britanie. El era dealer de automobile, importând mașini Benz din Germania, iar ulterior a dezvoltat propriul model de vehicul, „Arnold Motor Carriage”, bazat pe designul Benz.

În același an, legislația a fost modificată, eliminându-se obligația purtătorului de steag și crescând limita de viteză 20 km/h.

Pentru a marca această schimbare, a fost organizată celebra cursă „Emancipation Run” de la Londra la Brighton, la care Arnold a participat cu una dintre mașinile sale, potrivit Historic-uk.com.

Evenimentul a devenit o tradiție, iar din 1927 a fost organizat anual sub denumirea de „London to Brighton Veteran Car Run”, dedicat mașinilor fabricate înainte de 1905.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te