În multe țări din Europa, poliția nu „se joacă” cu vitezomanii. Un român a rămas fără permis de conducere și mașină pe o autostradă din Austria, după ce a fost prins cu o viteză aproape dublă decât limita legală.
În multe țări din Europa, poliția nu „se joacă” cu vitezomanii. Un român a rămas fără permis de conducere și mașină pe o autostradă din Austria, după ce a fost prins cu o viteză aproape dublă decât limita legală.
Un vitezoman aflat la volanul unui bolid de lux BMW Seria 7 a fost surprins de aparatul radar al poliției cu o viteză de 139 km/h în oraș. A rămas fără permis.
Un tânăr motociclist a fost prins de poliție croșetând pe autostradă la o viteză amețitoare de 304 km/h. Conform legii din țara respectivă, „pilotul” a fost arestat pe loc și riscă o amendă de până la 65.000 lei.
Prima amendă de circulație din istorie. Pe 28 ianuarie 1896, Walter Arnold a devenit primul șofer din lume amendat pentru depășirea vitezei legale. Un polițist vigilet i-a luat imediat urma s-a suit pe vehicolul de poliție - o bicicletă și a pedalat în urma „vitezomanului”.
Un vitezoman de 31 de ani cu Audi puternic a fost surprins cu 213 km/h pe DN1, adică cu peste dublul vitezei legale permise. Amenda și sancțiunea complementară au fost pe măsură.
Radarul polițiștilor a înregistrat un nou record de viteză pe Drumul Expres Craiova-Pitești, supranumit „Autostrada Ford”, care nu va fi gata total nici în 2024. Șoferul unui BMW a fost prins cu 238 km/h, aproape dublul vitezei legale.
Cum a luat un vitezoman român „tenace” amendă de 2.950 lei și a rămas pieton 7 luni? Șoferul aflat la volanul unui Mercedes S-Klasse, mai vechi dacă încă potent, a fost surprins gonind de radar, dar nu s-a „cumințit”. S-a întors pe același drum cu viteză și mai mare.
Un senator lăsat pieton pentru viteză vrea să modifice Codul Rutier, propunând introducerea în lege a unei marje de eroare de 10% pentru aparatele radar ale poliției. Extraurban, asta înseamnă 9 - 13 km/h în plus, iar urban, 3 - 6 km/h în plus, față de viteza legală.