Nebunia Bird Box. Femei cu comportament urât




Succesul imens al peliculei Bird Box produsă de Netflix sugerează un viitor luminos pentru fanii thrillerelor regizate de femei şi eroinele lor cu o bogată viaţă emoţională.
În 1953, actriţa Ida Lupino a regizat The Hitch-Hiker, o peliculă nucă tare – primul film noir regizat de o femeie. 25 de ani mai târziu, thrillerul art house (gen cinematografic în care conţinutul şi stilul – deseori artistice şi experimentale – respectă cu cât mai puţine compromisuri viziunea artistică personală a regizorului – n.r.) Blood Feud al Linei Wertmüller a împins-o pe văduva îndurerată – o voit urâţită Sophia Loren – din umbrele frântului mâinilor de disperare în poziţia răzbunării feroce.Regizorii femei sunt rari, dar cei care regizează thrillere sunt şi mai rari. Kathryn Bigelow le-a deschis un pic mai mult uşa cu pelicula ei cult din 1991, Point Break/ La limita extremă. Iar, în 2000, a urmat veselul dement American Psycho al lui Mary Harron. Însă ambele pelicule aveau, în rolul principal, bărbaţi. Succesoarele revoluţionarei alegeri a lui Wertmüller – aceea de a plasa personajele feminine răzbunătoare în centrul acţiunii – au apărut mai târziu. S-au evidenţiat pelicula In the Cut/ În carne vie a lui Jane Campion, în 2003, câştigătorul Oscarului în 2010, Winter’s Bone/ Mâinile tatălui meu al Debrei Granik şi filmul Les salauds al lui Claire Denis, în 2013.
Poate pentru Bond 26. E vremea ca 007 să plângă şi el un pic.