Cum a ajuns o pisică șefă de gară? A fost numită și președinte interimar al unei companii feroviare

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 14.02.2025 - 19:39
Cum a ajuns o pisică șefă de gară - Foto: Profimedia Images
Cum a ajuns o pisică șefă de gară - Foto: Profimedia Images
Cum a ajuns o pisică șefă de gară
Cum a ajuns o pisică șefă de gară

O pisică a ajuns șefă de gară la modul cel mai serios, iar felina a devenit o celebritate în țara sa. Mai mult, ea a fost prima dintr-o adevărată dinastie de pisici șefe de gară care dețin și în ziua de azi funcția respectivă.

SHARE

Cum a ajuns o pisică șefă de gară? Această poveste a început prin anul 2007, în stația Kishi, parte a liniei Wakayama Electric Railway, cu o lungime de 14,3 kilometri, care leagă comunitățile mici ale regiunii de orașul Wakayama, centrul acesteia.

O problemă care a apărut atunci când noua societate își dezvolta structura de funcționare a fost cea a pisicilor, care până atunci fuseseră îngrijite de persoanele care dețineau un magazin lângă stația Kishi.

Cum a ajuns o pisică șefă de gară? A fost numită și președinte interimar al unei companii feroviare

Casa de pe drumul public de lângă magazin, în care locuiau pisicile, a trebuit să fie mutată din cauza dezvoltării terenului din jurul gării.

Proprietarul magazinului l-a abordat pe Kojima Mitsunobu, președintele Wakayama Electric Railway, pentru a vedea dacă există vreo posibilitate ca pisicile să poată rămâne în gară.

„Când președintele a întâlnit efectiv pisicile, a simțit că ochii unei pisici femele cu o blană tricoloră numită Tama transmiteau un sentiment la fel de puternic ca al oricăruia dintre angajații săi - numiți-o intuiția sa de om de afaceri, dacă doriți.

Așa că a decis să o lase pe Tama să rămână în stația Kishi numind-o șefă de stație, iar celelalte două pisici să rămână ca asistente”, a spus Yamaki Yoshiko de la departamentul de relații publice al grupului Ryobi, citat de gov.online.go.jp.

Știrea despre evenimentul fără precedent al unei pisici care își asumă postul de șef de gară s-a răspândit instantaneu în întreaga Japonie.

Citește și: Cât costă să-ți clonezi câinele sau pisica de companie? Ce condiții sunt ca procesul să fie posibil?

Mulți pasageri au început să viziteze stația Kishi pentru a o vedea pe demna și adorabila pisică șef de gară în pălăria sa miniaturală de șef de gară. Povestea a fost preluată și de presa internațională, iar pisica șef de gară Tama a început să atragă fani din străinătate.

Nitama, urmașa Tamei în funcția de șef de gară - Foto: Profimedia Images

În general, șeful de gară și asistenții săi lucrau în tura de zi, de luni până sâmbătă, de la 10:00 la 16:30 iarna și de la 9:00 la 17:00 vara. Tama stătea la ghișeul ei preferat, salutând și conducând pasagerii.

După un an de muncă, reputația pisicii șefului de gară s-a răspândit și tot mai mulți oameni au venit să viziteze gara Kishi pentru a vedea pisicile.

Prima pisică șefă de gară a murit în 2015

Acest lucru a dus la remodelarea gării în 2010. Noua clădire a stației avea un acoperiș distinctiv în formă de pisică și includea un birou al șefului de gară pentru Tama.

Capacitatea lui Tama de a atrage clienții a depășit cu mult așteptările companiei, iar ea a primit promovare după promovare.

Citește și: Unde se află Mănăstirea pisicilor, cel mai ciudat lăcaș de cult din lume? Ridicată acum 1.700 de ani

În 2008, guvernatorul prefecturii Wakayama a făcut-o cavaler și i-a acordat titlul de primul Cavaler de Wakayama, în semn de recunoaștere a contribuției sale la promovarea turismului local. 

De asemenea, în 2011 i s-a acordat titlul de Daimyojin („mare zeitate”) și mascotă turistică a prefecturii Wakayama. În 2013, Tama a devenit președinte interimar al Wakayama Electric Railway, iar în 2014 Ultra Stationmaster.

Tama a murit, însă, în 2015, îndoliindu-i de numeroșii ei fani. Ea a primit titlul postum de Honorary Eternal Stationmaster („Șef de gară onorific pentru eternitate”)

Dar povestea nu s-a încheiat cu Tama. Succesorul ei ca șef de gară a fost o pisică, Nitama, al cărei nume se traduce prin „Tama a II-a”, și carecare absolvise „Școala de formare pentru șefii de gară de pisici”. 

Strania școală este cât se poate de reală, fiind o facilitate creată de Okayama Electric Tramway, unde pisicile trăiesc confortabil și petrec timp cu turiștii.

Pisicile nu sunt instruite în mod specific ca șefi de gară. Mai degrabă, acestea sunt evaluate în funcție de aptitudinile lor pentru acest rol, cum ar fi capacitatea de a se înțelege cu diferite tipuri de oameni și de a tolera purtarea unei pălării. Pisicile care sunt potrivite sunt repartizate într-o stație.

Nitama lucrase la stația Kishi ca șef de gară înlocuitor pentru ziua de duminică, ziua liberă a șefului de gară Tama, iar după moartea acesteia a fost promovată ca șef de gară.

Până acum, Nitama și-a îndeplinit admirabil sarcinile de șef de gară și este la fel de populară ca Tama. La începutul anului 2022 ea a primit o scrisoare de promovare în funcția de președinte interimar al companiei, ca și înaintașa sa.

Citește și: Cât costă să-ți îngropi câinele sau pisica într-un cimitir de animale? Este și varianta incinerării

Din 2018, o altă pisică pe nume Yontama („Tama a IV-a”) este șefă de gară la stația Idakiso. Ca și Nitama, aptitudinile ei pentru rolul de șef de gară au fost descoperite la școala de formare a șefilor de gară pentru aceste feline.

Spiritul lui Tama, prima pisică șefă de gară, este consacrat în altarul Tama Jinja de pe peronul gării Kishi, ultima sa reședință. De aici, ea continuă să vegheze asupra muncii succesorilor săi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te