6 fraze pe care nu ar trebui să le folosești niciodată la serviciu. Eviți conflictele și problemele

DE Alexandra Lupascu | 07.11.2024 - 17:21
6 fraze pe care nu ar trebui să le folosești niciodată la serviciu. Eviți conflictele și problemele Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
6 fraze pe care nu ar trebui să le folosești niciodată la serviciu. Eviți conflictele și problemele Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

6 fraze pe care nu ar trebui să le folosești niciodată la serviciu. Eviți conflictele și problemele cu superiorii.

SHARE

Nu putem controla modul în care ceilalți interpretează ceea ce spunem. Acest lucru poate fi o problemă, deoarece utilizarea anumitor termeni la locul de muncă ne poate face probleme.

Comunicarea verbală este o parte importantă a vieții noastre de zi cu zi și este inevitabilă la locul de muncă. Nu avem întotdeauna control asupra modului în care oamenii interpretează ceea ce spunem, dar experții spun că există câteva fraze  de evitatla locul de muncă.

6 fraze pe care nu ar trebui să le folosești niciodată la serviciu. Eviți conflictele și problemele

Fie că oferiți opinii, feedback sau colaborați cu alți colegi, cel mai bine este să fiți întotdeauna clar și concis, astfel încât ceea ce spuneți să nu fie înțeles greșit. Însăcomunicarea la locul de muncă este adesea departe de a fi simplă.

Este important să fiți conștient de cuvintele pe care le folosiți, astfel încât acestea să transmită cu acuratețe mesajul și intențiile dumneavoastră. Există unele fraze, cum ar fi „voi încerca” sau „sincer”, care nu sunt adecvate la locul de muncă.

Unele fraze pe care ar trebui să evitați să le folosiți la locul de muncă

  1. „S-ar putea să fie o idee stupidă/ proastă, dar...”

Numindu-ți ideile „stupide” sau inferioare de la început, îți subminezi încrederea și credibilitatea. Aceasta arată că nu credeți în propriile capacități, ceea ce, la rândul său, poate afecta negativ modul în care ideile dvs. sunt judecate.

Această formulare îi poate determina pe ceilalți să vadă ideile dvs. ca fiind mai puțin valoroase sau demne de luat în considerare și le pot respinge înainte ca acestea să fi fost cu adevărat gândite.

     2. „Îmi pare rău/Excusează-mă...”

Deși este important să vă asumați responsabilitatea pentru greșelile reale, este la fel de important să evitați scuzele excesive. Păstrați scuzele pentru situațiile în care simțiți cu adevărat că ați făcut o greșeală sau ați provocat un rău.

Citește și: Salariu minim european: Care angajați iau bani în plus din noiembrie? Cine ia amendă de 200.000 lei?

A vă „scuza” în mod constant pentru probleme minore (inclusiv situații care nu depind de voința dumneavoastră) vă scade încrederea în sine și arată nesiguranță.

De asemenea, evitați frazele din cadrul întâlnirilor de tipul „Scuzați-mă, aș dori să adaug ceva...”. Spuneți pur și simplu „Aș dori să adaug ceva”.

În mod similar, nu spuneți „Scuze pentru toate întrebările,...”, spuneți în schimb „Vă mulțumesc pentru răbdare, apreciez ajutorul dumneavoastră”.

     3. „Nu-mi pasă / I don't care”

Atunci când folosiți această frază, poate părea că nu vă pasă deloc de proces, în esență poate fi interpretată ca și cum nu vă pasă de munca dumneavoastră. În schimb, încercați „Nu prefer niciuna” dacă trebuie să alegeți ceva.

Spunând acest lucru, insinuați că nu investiți suficientă energie în munca dumneavoastră și în succesul organizației. În schimb, încercați „Nu mă simt atât de interesat pentru că...” ....

4. „Voi încerca”

Această expresie este de obicei utilizată în legătură cu o sarcină specifică, cum ar fi „Voi încerca să trimit raportul până joi”. „Voi încerca să fac ceva” înseamnă că există o mare probabilitate ca acest lucru să nu se întâmple, poate pentru că nu sunteți angajat.

Folosiți în schimb acest lucru: „Intenționez să vă trimit raportul până joi” sau pur și simplu: «Voi trimite raportul joi». Desigur, toată lumea știe că uneori apar probleme care vă împiedică să realizați ceva la timp, dar este mai bine să nu fiți interpretat ca spunând că plănuiați deja să alunecați.

Citește și: Salariu de 4.400 € /lună pentru românii care au un astfel de atestat. Unde trebuie să meargă?

5. „Sincer...”

Fraze similare sunt „sincer” și „cinstit”. Aceste expresii atrag atenția asupra problemei onestității și îl pot face pe ascultător să se întrebe dacă nu sunteți onest și în alte momente.

Probabil că doriți să folosiți aceste expresii pentru a sublinia că sunteți onest și sincer, dar s-ar putea să obțineți contrariul. Spuneți pur și simplu ce gândiți, nu începeți cu asta.

6. „Sunt foarte ocupat!”

Sunt șanse ca persoana căreia îi spui asta să se considere și ea extrem de ocupată, așa că poate stârni compasiune. Cu toate acestea, poate fi interpretată și ca o simplă plângere.

Deși nu în mod intenționat, poate fi interpretată și ca spunând că sunteți mai important sau mai valoros pentru că sunteți ocupat. Este mai bine să rezervați această expresie persoanelor cu care sunteți apropiat, în afara serviciului.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te