FOTO Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938
În 1938, în dotarea CFR a intrat o locomotivă-monstru, de 4.400 cai putere, comandată special să poată „zbura” pe ruta București - Brașov fără ajutorul unei alte locomotive pentru a urca Timișul.
În 1936, Căile Ferate Române (CFR) au comandat companiei elvețiene Sulzer AG - Winterthur, unul dintre cei mai cunoscuți producători de motoare diesel și locomotive la acea vreme, o locomotivă specială, de peste 4.000 cai putere, care să poată merge pe ruta București - Brașov fără a avea nevoie de ajutorul unei alte locomotive pentru a urca Timișul.
Citește și: Tren de mare viteză Budapesta - Belgrad cu 900.000.000€. CFR merge cu 35 Km/h. Linia nu e electrică
Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938
În circa doi ani, Sulzer AG - Winterthur a proiectat și dezvoltat pentru CFR, în parteneriat cu Henschel & Sohn AG și Brown Boveri & Co., cea mai puternică locomotivă din lume de la acea dată, un „monstru” mecanic de 4.400 cai putere, cu aranjamentul osiilor 2-Do-1 + 1-Do-2.
Citește și: Cum a sabotat Ponta dezvoltarea infrastructurii feroviare a României prin MPGT: 40% din șine, tăiate
Locomotiva DE 2-241-001+241-002, fabricată de către Sulzer AG - Winterthur, Henschel & Sohn AG și Brown Boveri & Co., era formată din două module cuplate permanent, fiecare cu câte un motor de 2.200 CP, avea opt osii motoare și a intrat în serviciu pe ruta București - Brașov în 1938.
Locomotiva-monstru a făcut față cu brio provocărilor, dar izbucnirea celui de al II-lea Război Mondial a făcut ca unitatea livrată în 1938 să fie unicat, să fie singurul exemplar produs și livrat CFR.