duminică 26 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938

Data publicării: 26.10.2025 • 07:20
Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938 - Foto: Facebook / CFR Old Times
Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938 - Foto: Facebook / CFR Old Times
Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938 - Foto: Facebook / Trainspotting Brașov
Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938 - Foto: Facebook / Trainspotting Brașov

În 1938, în dotarea CFR a intrat o locomotivă-monstru, de 4.400 cai putere, comandată special să poată „zbura” pe ruta București - Brașov fără ajutorul unei alte locomotive pentru a urca Timișul.

În 1936, Căile Ferate Române (CFR) au comandat companiei elvețiene Sulzer AG - Winterthur, unul dintre cei mai cunoscuți producători de motoare diesel și locomotive la acea vreme, o locomotivă specială, de peste 4.000 cai putere, care să poată merge pe ruta București - Brașov fără a avea nevoie de ajutorul unei alte locomotive pentru a urca Timișul. 

Citește și: Tren de mare viteză Budapesta - Belgrad cu 900.000.000€. CFR merge cu 35 Km/h. Linia nu e electrică

Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938

În circa doi ani, Sulzer AG - Winterthur a proiectat și dezvoltat pentru CFR, în parteneriat cu Henschel & Sohn AG și Brown Boveri & Co., cea mai puternică locomotivă din lume de la acea dată, un „monstru” mecanic de 4.400 cai putere, cu aranjamentul osiilor 2-Do-1 + 1-Do-2.

Locomotiva-monstru unicat a CFR, de 4.400 cai, care „zbura” pe ruta București-Brașov în 1938 - Foto: Facebook / Trainspotting Brașov
Locomotiva unicat DE 2-241-001+241-002 este expusă în incinta muzeului din depoul Dej Triaj. Foto: Facebook / Trainspotting Brașov

Citește și: Cum a sabotat Ponta dezvoltarea infrastructurii feroviare a României prin MPGT: 40% din șine, tăiate

Locomotiva DE 2-241-001+241-002, fabricată de către Sulzer AG - Winterthur, Henschel & Sohn AG și Brown Boveri & Co., era formată din două module cuplate permanent, fiecare cu câte un motor de 2.200 CP, avea opt osii motoare și a intrat în serviciu pe ruta București - Brașov în 1938. 

Locomotiva-monstru a făcut față cu brio provocărilor, dar izbucnirea celui de al II-lea Război Mondial a făcut ca unitatea livrată în 1938 să fie unicat, să fie singurul exemplar produs și livrat CFR.

Mai multe articole din secțiunea Tehnologie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră