DE Alexandru Pop | Actualizat: 10.01.2023 - 09:32
Stratul de ozon al Pământului se reface încet, arată un raport al Organizaţiei Naţiunilor Unite - Foto: NASA

Stratul protector de ozon al Pământului este pe cale să se redreseze, dar aceasta în decurs de patru decenii, într-un proces treptat, care se așteaptă să închidă o gaură majoră de ozon peste Antarctica, a anunțat un grup de experți susținut de Naţiunile Unite..

Descoperirile evaluării științifice urmează Protocolul de la Montreal din 1987, care a interzis producerea și consumul de substanțe chimice care consumă stratul de ozon al planetei.

Stratul de ozon al atmosferei superioare protejează Pământul de radiațiile ultraviolete dăunătoare ale soarelui, care sunt legate de cancerul de piele, cataracta oculară, sistemul imunitar compromis și deteriorarea terenurilor agricole, conform CNBC.

citeşte şi: ONU trage un semnal de alarmă: Încălzirea globală se accelerează. „Haos climatic”

Stratul de ozon protector al Pământului este pe cale să se redreseze în patru decenii, închizând o gaură de ozon care a fost observată pentru prima dată în anii 80, a anunțat un grup de experți susținut de ONU.

Concluziile evaluării științifice, care este publicată la fiecare patru ani, urmează Protocolului de la Montreal, din 1987, care a interzis producția și consumul de substanțe chimice care mănâncă stratul de ozon al planetei.

Oamenii de știință și grupurile de mediu au lăudat de multă vreme interzicerea la nivel mondial a substanțelor chimice care epuizează stratul de ozon, ca fiind una dintre cele mai importante realizări de mediu până în prezent și ar putea crea un precedent, pentru o reglementare mai amplă a controlului emisiilor care duc la încălzirea globală.