A patra zi de off-road a celei de-a 16-a ediție a Red Bull Romaniacs a fost cea mai dură din raliu, cu un traseu tehnic, ploaie, ceață și un deznodământ decis chiar pe ultima urcare. Manuel Lettenbichler, Alfredo Gomez și Graham Jarvis au luat startul cu șanse la victorie, însă cel care a plecat de la Sibiu cu trofeul a fost tânărul bavarez.
Manuel a stabilit timpul de referință în ziua a treia și asta a însemnat că a pornit primul pe traseul din ultima zi. După aproximativ 400 de kilometri și trei zile de cursă petrecute prin Carpații Meridionali, Manuel avea un avans de doar 1 min și 7 secunde în fața lui Alfredo Gomez.
Mai mult, Manuel Lettenbichler a câștigat cel mai dificil raliu de hard enduro din lume exact la zece ani după reușita similară a tatălui său, Andreas Lettenbichler.
„Chiar nu pot să cred, pentru mine această victorie înseamnă enorm. Red Bull Romaniacs este cu adevărat special și să câștigi aici este uimitor. Evenimentul este atât de lung și atât de greu, se poate întâmpla orice, așa că sunt extrem de fericit. Au fost cinci zile incredibile și un traseu atât de groaznic, mai ales cu toată ploaia pe care am avut-o astăzi și cu o zi înainte. Unele dintre urcările care oricum ar fi fost dificile au devenit astăzi aproape imposibile. Unul dintre punctele culminante a fost când l-am depășit pe Alfredo pe dealul de la finalul zilei a treia, m-am simțit excelent și mi-a oferit un mare impuls de încredere pentru ultima zi. Au trecut 10 ani de când tatăl meu a câștigat Romaniacs, așa că este minunat, acum este o aventură de familie”, a declarat Manuel Lettenbichler, după ce a câștigat Romaniacs 2019.
De-a lungul zilei a patra, șefia provizorie a clasamentului general a fost deținută atât de Gomez, cât și de Letti. Iar odată ce au coborât din Cindrel, unde în secțiunea ”Ventilator” (o urcare cu foarte multe zig-zaguri), Letti a reușit să se desprindă un pic. Dar ajungând pe traseul de pe dealul Gușteriței, de lângă Sibiu, totul s-a rezumat la cât de repede au fost parcurse urcările trasate special pentru clasa Gold. Pe lângă celebra urcare aproape verticală, în configurația din acest an au mai fost introduse câteva urcări în trepte, care au devenit extrem de alunecoase din cauza ploii.
Alfredo s-a chinuit foarte mult pe ultima dintre ele și avansul câștigat de Lettenbichler l-a făcut pe acesta din urmă să câștige raliul cu 2 min și 24 de secunde în fața riderului spaniol. Ritmul impus de cei doi a fost incredibil, iar Graham Jarvis și-a jucat și el cartea care i-ar fi putut aduce cel de al 7-lea titlu, când, pe unul dintre puținele paliere rapide din traseu, a acvaplanat și în urma căzăturii și-a pierdut GPS-ul. Rămas fără posibilitatea de a naviga, pilotul britanic a fost nevoit să aștepte alți concurenți și să meargă după navigația lor.
Condițiile extreme din ultima zi a raliului i-au determinat pe organizatori să reducă din traseul inițial programat pentru clasa Gold, însă și așa totalul de kilometri parcurși de-a lungul celor patru zile de off-road a ajuns la 571 de km.
Pilotul român, Emanuel Gyenes a terminat cel de al 16-lea său Red Bull Romaniacs, fiind singurul rider din lume care a reușit să ajungă la sosirea tuturor edițiilor desfășurate până în prezent. Din păcate, problemele avute cu ventilatorul și răcirea motorului în ziua a treia l-au dus în imposibilitatea de a lupta pentru încă un podium și a încheiat raliul cu al 4-lea timp la clasa Silver.
Prima femeie, pe prima treaptă a podiumului
Riderul german Anna Schmölzl a câștigat clasa Iron și a devenit prima femeie care a urcat pe prima treaptă a podiumului Red Bull Romaniacs.
Sandra Gomez, concurenta de la clasa Gold și prima femeie care s-a înhămat să parcurgă cel mai dificil dintre traseele raliului la acest nivel, a fost nevoită să se retragă în ziua a treia, având probleme de sănătate.
Top 10 clasa Gold Romaniacs 2019
1. Manuel Lettenbichler (Germania, Flatschingfast Factory Team): 20 h 39 min 51 sec
2. Alfredo Gomez Cantero (Spania, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing): 20 h 42 min 15 sec (+2m 24s)
3. Graham Jarvis (UK, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing): 20h 52m 12s (+12m 21s)
4. Taddy Blazusiak (Polonia, Red Bull KTM Factory Racing): 21h 25m 36s (+45m 45s)
5. Jonny Walker (UK, Red Bull KTM Factory Racing): 21h 30m 40s (+50m 49s)
6. Billy Bolt (UK, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing): 23h 16m 34s (+2h 36m 43s)
7. Mario Roman (Spania, Sherco Factory Racing Team): 23h 36m 25s (2h 56m 34s)
8. David Cyprian (Cehia, JD Gunnex KTM): 23h 42m 30s (+4h 2m 39s)
9. Pol Tarrés (Spania, TTR Officine Rigamonti Husqvarna): 25h 8m 26s (4h +28m 35s)
10.Josep Garcia Montana (Spania, Red Bull KTM Factory Racing): 25h 8m 26s (+4h 28m 35s)