Prin victoria de la Le Mans 2018, Alonso a devenit al cincilea pilot care a câștigat și în F1 și la Le Mans și este aproape de așa numita ”Triple Crown”. Îi mai lipsește doar o victorie la Indianapolis 500, pentru a i se alătura legendarului Graham Hill, singurul pilot care a reușit ”tripla” în anii 1970.
Nakajima a zburat în calificări, asigurând Pole Position-ul monopostului Toyota TS050 Hybrid Nr.8, cu un timp de 3:15.337. Iar Toyota TS050 Hybrid Nr.7, condusă de Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez, a completat prima linie a grilei de start, la un ecart de numai două secunde. Sâmbătă, la ora 15.00 (ora Franței), s-a dat startul și cele două Toyote au început să se distanțeze de pluton. Însă, după experiența de acum doi ani, când Toyota a ratat mult așteptata victorie la Le Mans în ultimul tur, japonezii au stat cu sufletul la gură până pe ultimul metru parcurs duminică.
Cele două echipaje au mers ceas, fără nicio greșeală. Dar, în timpul nopții de sâmbătă spre duminică, Buemi a fost penalizat cu o oprire fără schimb la boxe, iar Toyota Nr.7 a luat un avans de aproape două minute. Alonso a forțat și, și cu puțin ajutor de la boxe, a recuperate. Apoi, cu circa opt ore înainte de Finish, Nakajima l-a depășit pe Kobayashi, Toyota Nr.7 rulând nestingherită către victorie.
Ceilalți câștigători la Le Mans 2018
Porsche a dominat clasa GTE Pro în anul în care a împlinit 70 de ani. ”Porcușorul roz”, mașina Nr.92, care a adus aminte de legendarul 917 din anii 1970, a câștigat. Iar pe doi a urcat Porsche-ul Nr.91. Cea de-a treia treaptă a podiumului a revenit Ford-ului GT Nr.68.
Clasa GTE Am a fost câștigată de Dempsey-ul Proton Racing Team cu Nr.77. Iar locurile doi și trei au fost ocupate de două Ferrari-uri GTE, Nr.54 al Spirit of Race și Nr.85 al Keating Motorsports.
Victoria în clasa LMP2 a revenit prototipului Nr.26 al G-Drive Racing. Acesta a fost urmat de Nr.36 al Signatech Alpine Matmut și de Nr.39 al Graff-S024.