Le Mans 24h: Victorie pentru Toyota, istorie pentru Fernando Alonso

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.06.2018 - 19:03
Nakajima a zburat în calificări, asigurând Pole Position-ul monopostului Toyota TS050 Hybrid Nr.8
Nakajima a zburat în calificări, asigurând Pole Position-ul monopostului Toyota TS050 Hybrid Nr.8

Dublul campion de Formula 1 Fernando Alonso și coechipierii săi, Sebastien Buemi și Kazuki Nakajima, și ei foști piloți de F1, au adus mult așteptata victorie la clasa-regină (LMP1) în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, în curtea Toyota. Mai mult, pe locul 2 a urcat tot Toyota.

SHARE

Prin victoria de la Le Mans 2018, Alonso a devenit al cincilea pilot care a câștigat și în F1 și la Le Mans și este aproape de așa numita ”Triple Crown”. Îi mai lipsește doar o victorie la Indianapolis 500, pentru a i se alătura legendarului Graham Hill, singurul pilot care a reușit ”tripla” în anii 1970.

Nakajima a zburat în calificări, asigurând Pole Position-ul monopostului Toyota TS050 Hybrid Nr.8, cu un timp de 3:15.337. Iar Toyota TS050 Hybrid Nr.7, condusă de Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez, a completat prima linie a grilei de start, la un ecart de numai două secunde. Sâmbătă, la ora 15.00 (ora Franței), s-a dat startul și cele două Toyote au început să se distanțeze de pluton. Însă, după experiența de acum doi ani, când Toyota a ratat mult așteptata victorie la Le Mans în ultimul tur, japonezii au stat cu sufletul la gură până pe ultimul metru parcurs duminică.

Cele două echipaje au mers ceas, fără nicio greșeală. Dar, în timpul nopții de sâmbătă spre duminică, Buemi a fost penalizat cu o oprire fără schimb la boxe, iar Toyota Nr.7 a luat un avans de aproape două minute. Alonso a forțat și, și cu puțin ajutor de la boxe, a recuperate. Apoi, cu circa opt ore înainte de Finish, Nakajima l-a depășit pe Kobayashi, Toyota Nr.7 rulând nestingherită către victorie.

Ceilalți câștigători la Le Mans 2018

Porsche a dominat clasa GTE Pro în anul în care a împlinit 70 de ani. ”Porcușorul roz”, mașina Nr.92, care a adus aminte de legendarul 917 din anii 1970, a câștigat. Iar pe doi a urcat Porsche-ul Nr.91. Cea de-a treia treaptă a podiumului a revenit Ford-ului GT Nr.68.

Clasa GTE Am a fost câștigată de Dempsey-ul Proton Racing Team cu Nr.77. Iar locurile doi și trei au fost ocupate de două Ferrari-uri GTE, Nr.54 al Spirit of Race și Nr.85 al Keating Motorsports.

Victoria în clasa LMP2 a revenit prototipului Nr.26 al G-Drive Racing. Acesta a fost urmat de Nr.36 al Signatech Alpine Matmut și de Nr.39 al Graff-S024.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te