„Cursa Secolului”, Le Mans 24h: 62 de mașini și 186 de piloți. Românul Filip Ugran scrie istorie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.06.2023 - 12:23
„Cursa Secolului”, Le Mans 24h: 62 de mașini și 186 de piloți. Românul Filip Ugran scrie istorie - Foto: Facebook/Filip Ugran
„Cursa Secolului”, Le Mans 24h: 62 de mașini și 186 de piloți. Românul Filip Ugran scrie istorie - Foto: Facebook/Filip Ugran
Echipele și piloții care iau startul în „Cursa Secolului” - Le Mans 24h 2023 - Foto: lemans.org
Echipele și piloții care iau startul în „Cursa Secolului” - Le Mans 24h 2023 - Foto: lemans.org
„Cursa Secolului”, Le Mans 24h: 62 de mașini și 186 de piloți - Foto: Facebook/24 Heures du Mans/Antonin Vincent
„Cursa Secolului”, Le Mans 24h: 62 de mașini și 186 de piloți - Foto: Facebook/24 Heures du Mans/Antonin Vincent

Cursa de 24h de la Le Mans, prima cursă auto de anduranță din lume, sărbătorește 100 de ani. Primul start a avut loc pe 26 mai 1923. Iar un român de 20 de ani scrie istorie. Filip Ugran se află pe grila de start a „Cursei Secolului”, cu șanse reale la podium după un loc 4 la Spa.

SHARE

Pe 10-11 iunie 2023, are loc „Cursa Secolului” la Le Mans. Cea mai prestigioasă și disputată cursă auto de anduranță din lume, Le Mans 24h, sărbătorește centenarul.

62 de super-mașini, împărțite în 4 clase (Hypercar, LMP2, LMGTE Am și Innovative Car) și 186 dintre cei mai buni piloți din lume sunt pregătiți să ia startul. 

Iar, în premieră pentru secolul XXI, un român se află pe grila de start de la Le Mans 24h.

Singurul român care a mai participat la Le Mans 24h a fost Prințul Nicolae, acum aproape 90 de ani, în 1935.

Citește și: VIDEO Rallye du Chablais: Pilotul român Alex Filip, locul 1 la TER 2WD. „Clăbuci pe slickuri”

Pilotul român Filip Ugran scrie istorie la Le Mans 24h și în WEC. Are șanse la podium în „Cursa Secolului”

Pilotul Filip-Ioan Ugran, în vârstă de 20 de ani și născut la Târgu Mureș, este primul român care scrie istorie în Campionatul Mondial de Anduranță - FIA WEC. El face parte din echipa Prema Racing, alături de piloții Bent Viscaal și Juan Manuel Correa, și concurează pe un monopost ORECA 07 de categoria LMP2. 

Mai mult, pilotul român are șanse la podium în „Cursa Secolului”, a 4-a etapă a WEC 2023.

Filip Ugran s-a clasat pe locul 4 în a 3-a etapă a WEC 2023, Cursa de 6h de la Spa-Francorchamps, la categoria LMP2.

Iar în momentul de față, în clasamentul general al piloţilor LMP2, Filip Ugran ocupă locul 7 (din 17), cu 31 de puncte. 

Citește și: Peripețiile primilor piloți români din istorie care aleargă în Formula 4, în Franța. Au 14 și 16 ani

În 2022, Filip-Ioan Ugran a alergat în European Le Mans Series pentru echipa Algarve Pro Racin și în Euroformula Open Championship pentru echipa Van Amersfoort Racing.

Înainte, Filip-Ioan Ugran a concurat în 2021 în FIA Formula 3 Championship, cu un monopost Jenzer Motorsport, și a câștigat curse în campionatele de Formula 4 din Italia și Spania.

Filip-Ioan Ugran a deburat în motorsport în 2016, la volanul unui kart.

În prima rundă de calificări pentru „Cursa Secolului”, Prema Racing și Filip Ugran au obținut al 8-lea timp la LMP2 și s-au calificat în Hyperpole. 

Citește și: Ungaria a inaugurat al doilea circuit de curse auto omologat internațional. România nu are niciunul

Echipele și piloții care iau startul în „Cursa Secolului” - Le Mans 24h 2023

O grilă de start de excepție la Le Mans 24h 2023

Nu mai puțin de 16 hypercar-uri de la șapte producători diferiți vor concura în clasa de top a „Cursei Secolului” - Le Mans 24h 2023.

Astfel, cursa pentru victoria finală se va desfășura între Porsche, Peugeot, Ferrari, Vanwall, Glickenhaus, Toyota și Cadillac, constructori care au marcat puternic istoria sporturilor cu motor.

Iar în spatele volanelor hypercar-urilor se află și multe legende recente ale curselor de 24h de la Le Mans, precum Sébastien Buemi (4 victorii), André Lotterer (3 victorii) și Romain Dumas (de două ori câștigător și deținător al recordului de distanță), care vor „condimenta” spectacolul cailor putere. 

Ca de obicei, la clasa LMP2, în care participă și românu Filip Ugran, se anunță o luptă intensă.

Echipele de top, precum  Jota, United Autosports, Prema Racing, Team WRT și Alpine Elf Team, și cei 24 de piloți din LMP2 promit un standard ridicat de competiție, într-o clasă care combină talente în plină expansiune și veterani care se mândresc cu recorduri impresionante pe circuit.

Un spectacol incendiar se așteptă la cea de-a 91 ediție a Cursei de 24h de la Le Mans și în clasa LMGTE Am.

În acest an, 21 de echipe din întreaga lume se vor lupta pentru un loc pe podiumul de la Le Mans 24h.

Actorul hollywoodian Michael Fassbender, de exemplu, continuă să își trăiască visul de a concura după ce a debutat la Le Mans 24h în 2022. Și, bineînțeles, iau startul vedetele obișnuite ale GT, printre care Ben Keating, Daniel Serra și Richard Lietz.

De asemenea, mai mulți foști piloți de Formula 1 continuă tradiția de a trece la anduranță la Le Mans.

De când a fost creat campionatul de monoposturi de top, în 1950, o mulțime de eroi ai volanului au acceptat provocarea de la Le Mans, iar 2023 nu va face excepție. De exemplu, campionul mondial de F1 din 2009, Jenson Button, va fi pe grila de start, la volanul modelului Henrick Motorsports NASCAR Chevrolet Camaro ZL1.

Iar Antonio Giovinazzi, Paul Di Resta, Robert Kubica și mulți alții vor încerca să fure și ei lumina reflectoarelor la acest eveniment excepțional.

Urmărește-ne pe Google News

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te