Cine își amenajează casa și face lucrări de amploare trebuie să știe că poate lua amenzi mari dacă nu organizează corect șantierul. Atunci când aruncați resturile la gunoi nu le puteți pune pe toate în tomberon.
Citește și: Amendă de 2.000 de lei pentru românii care fac grătar în curte. Încalci mai multe legi
Asta pentru că, o parte din gunoi, nu poate fi luat în mașină și dus, pur și simplu, la groapa de gunoi.
50.000 lei amendă dacă te apuci să îți amenajezi casa. Ce nu poți arunca la tomberon?
Dacă aveți o lucrare de amploare, cum ar fi reamenajarea băii sau a bucutăriei, resturile trebuie aruncate în zone anume. De exemplu, nu le puteți lăsa în câmp sau lângă tomberon pentru mai mult timp.
Citește și: Orașul din România unde ești amendat dacă hrănești porumbeii. De ce nu ai voie?
Garda de Mediu a lansat avertismente clare. Ordonanța de Urgență care stipulează unde pot fi depuse aceste deșeuri și cine are responsabilitatea să le curețe în cazul abandonului lor este AICI
Gunoi la amenajarea casei - Foto: Freepik
„Deșeurile provenite din construcții și demolări (moloz, ciment, cărămizi, faianță etc.) NU pot fi oferite sau abandonate, indiferent de intenție. Acestea trebuie colectate, transportate și eliminate prin firme autorizate. Oferirea sau abandonarea ilegală a molozului poluează mediul, poate duce la amenzi considerabile și este considerată o faptă contravențională sau chiar penală în anumite situații”, a transmis Garda de Mediu.
Ce amenzi primești dacă arunci sau abandonezi deșeurile de la contrucția unei case?
Abandonarea deșeurilor se sancționează cu amenzi de la 5.000 la 15.000 de lei, pentru persoanele fizice. Persoanele juridice vor fi amendate cu sume de la 40.000 lei la 60.000 lei.
Dacă „reușiți” să aruncați deșeurile de la construcția unei case pe un teren care aparține unei instituții publice, sunteți pasibil de amenzi și mai mari. Cine păcălește autoritățile și nu este prins, atunci primăriile sau consiliile județene sunt bune de plată.
Situație în care cheltuielile legate de curăţarea şi refacerea mediului, precum şi cele de transport, valorificare, recuperare/reciclare, eliminare, sunt suportate de către unitatea administrativ-teritorială.