Sunt spitalele românești pentru care gradul de satisfacție al pacienților nu contează - sub 0,1% dintre pacienții lor au completat la externare chestionare de feedback - cu toate că colectarea informațiilor privind satisfacția pacienților prin chestionare completate electronic după externare a fost introdusă prin lege în România, în anul 2016. Peste 6.000 de pacienți spun că li s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente în anul 2019, iar unul din 5 pacienți internat într-un spital românesc a fost nevoie să își cumpere cu bani din buzunar materiale sau medicamente pe parcursul internării.
- Spitalele cu cea mai mare transparență - cu cei mai mulți pacienți care au completat chestionare de feedback după externare - sunt Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș din București, Spitalul Clinic Municipal din Cluj Napoca și Spitalul de Ortoedie și Traumatologie din Azuga.
- În top 10 al "rușinii", în afara de Spitalul Floreasca (locul 3), au mai intrat încă 3 spitale din București: Spitalul Clinic de Urgență Sf. Pantelimon, Spitalul Clinic CF Nr. 2 și Spitalul Sfânta Maria.
- Cele mai bune servicii medicale sunt oferite de Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Cuza Vodă din Iași, Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Dr. Ion Sbarcea din Brașov și Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc, conform chestionarelor completate de pacienți.
- Cele mai curate spitale: Spitalul General CF Ploiești, Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Dr. Ion Sbarcea din Brașov și Institutul de Boli Cardiovasculare din Timișoara conduc în clasamentul celor mai curate spitale.
- 6.371 de pacienți români au raportat, în anul 2019, faptul că li s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente, arată datele analizate de Observatorul Român de Sănătate. Numărul pacienților care au raportat acest lucru a înregistrat o creștere continuă în perioada 2017-2019.
- Unul din 5 pacienți internat într-un spital românesc în anul 2019 a raportat că a fost nevoie să își cumpere cu bani din buzunar materiale sau medicamente pe parcursul internării.
- Interesul spitalelor din România pentru satisfacția pacienților este în general scăzut, arată datele analizate de Observatorul Român de Sănătate. 3 din 5 spitale din România au sub 5% chestionare de feedback completate raportat la numărul de externări, iar unul din 5 spitale are zero chestionare completate.
Informațiile complete, pe Hotnews.