Noua vedetă a USR

DE Mircea Marian | Actualizat: 22.10.2021 - 14:03
Cătălin Drulă și-a început cariera politică după ce a fost președinte al unei asociații care urmărește modul cum se construiesc autostrăzi în România - Foto: INQUAM PHOTOS/ Octav Ganea
Cătălin Drulă și-a început cariera politică după ce a fost președinte al unei asociații care urmărește modul cum se construiesc autostrăzi în România - Foto: INQUAM PHOTOS/ Octav Ganea

A trecut relativ neobservat faptul că, la congresul USR, liderul politic care a obținut cele mai multe voturi a fost Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor. Drulă a fost votat vicepreședinte al USR de 610 delegați, în timp ce Barna a obținut doar 592 de voturi.

SHARE

Pe vremea când USR-PLUS era condus de Dan Barna, iar Cătălin Drulă dirija Ministerul Transporturilor, fostul vicepremier căpușa popularitatea politică a subalternului său politic și îl însoțea în inspecțiile de pe șantiere. 

Tot atunci, numele ministrului Transporturilor figura pe lista unor potențiali candidați la șefia partidului, în cazul în care problemele penale ale lui Dan Barna se acutizau. Drulă urma să reprezinte tabăra anti-Cioloș.

În acest moment, fostul ministru al Transporturilor face echipă, în interiorul Biroului Național al USR, cu Barna și Cristian Ghinea, în opoziție cu noul președinte al partidului, Dacian Cioloș.

Un comentator care deține informații bune din interiorul USR, Valeriu Nicolae a explicat, pe Facebook, situația din Biroul Național al USR: „Dacian, președintele noului partid USR, se poate baza pe maxim 2 oameni din 24 din cauza unui sistem de vot controlat de vedetele partidului.

Drulă, Ghinea, Barna au asigurate opt voturi, iar Vlad Voiculescu, în niciun caz un favorit al lui Dacian, are patru și poate ușor să aducă încă trei voturi, ceea ce înseamnă că nu Dacian, ci o alianță Drulă (cel doritor de aplauze) și Vlad Voiculescu vor controla total Biroul Național - adică organismul de conducere al partidului. 

Vlad Voiculescu este mult mai aproape de Năsui și Prună decât de Dacian.

Cum Drulă și Voiculescu au fost șefi de campanii electorale, iar Voiculescu și Năsui au fost șefii pe București, este puțin probabil, dacă nu aproape imposibil, să existe un proces necesar de evaluare cinstit și critic al alegerilor sau reforme care să elimine multitudinea de probleme din partid“. 

De altfel, potrivit unor surse din USR, la congresul din septembrie al acestui partid, în momentul în care s-a aflat rezultatul alegerilor pentru Biroul Național USR, în care tabăra lui Dacian Cioloș este în minoritate, tabăra Dan Barna a sărbătorit deschis, cu strigăte de entuziasm, bere și șampanie. 

În postarea lui Valeriu Nicolae, acesta face aluzie la un incident de la congresul USR-PLUS, când vorbește despre „Drulă (cel doritor de aplauze)“. „Poţi să aplauzi, Dacian, e ok“, i-a spus Cătălin Drulă lui Cioloș, la finalul discursului său. 

Newsweek România vă prezintă un scurt portret al vedetei în ascensiune a USR.

Cu ochii pe autostrăzile amânate de PSD

În toamna lui 2014, ministrul PSD al Transporturilor, Ioan Rus, a organizat o pseudo-dezbatere despre Masterplanul pentru Transporturi.

Momentul festiv a fost întrerupt de un oengist, necunoscut la acel moment, care a cerut ca, pentru proiectele prezentate, să se pună mai mare accent pe folosirea fondurilor europene, în condițiile în care banii de la buget nu sunt mulți. 

Ioan Rus i-a răspuns, superior: „Să fim serioși, prietene, țara asta nu a trăit din fonduri europene de când e România. Nu stăm exclusiv la mâna fondurilor europene. Vom trăi din bănuții noștri“.

„Poţi să aplauzi,
Dacian, e OK“,

i-a spus Cătălin
Drulă lui Cioloș,

la finalul
discursului său

Oengistul era Cătălin Drulă, care deja pusese bazele platformei peundemerg.ro, unde se discutau și se ofereau infirmații despre evoluția proiectelor din infrastructura de transport. 

În mai 2015, a fondat Asociația Pro Infrastructură, care prezenta critic lucrările la autostrăzile din România. În noiembrie 2015, a fost unul dintre cei 20 de reprezentanți ai societății civile chemați la Cotroceni la discuții cu președintele Klaus Iohannis. 

Ulterior, în 2016, a ajuns consilier al premierului Dacian Cioloș. În septembrie 2019, Dan Barna l-a propus comisar european pentru Transporturi. 

Cătălin Drulă a făcut liceul la „Tudor Vianu“, în București, a fost olimpic la matematică și a făcut facultatea la Universitatea din Toronto, unde a obținut o licență în informatică. 

Conflicte cu un „zombie politic“

În guvernul Cîțu, liderul USR a ocupat, timp de opt luni, mandatul de ministru al Transporturilor, timp în care a părut că dinamizează lucrările la infrastructura rutieră și a intrat în conflict deschis cu atotputernicul lider al sindicatului de la metrou, Ion Rădoi. 

„Încetați cu idioțenia asta că Drulă/miniștrii USR sunt eroi! Nu sunt. Nu au fost niciodată. Drulă a făcut un lucru de minimă normalitate și nimic mai mult.

Faptul că un om îndeajuns de inteligent, cu experiență minimă în domeniul transporturilor cum e el, reușește să facă lucruri, arată doar cât de catastrofală e clasa noastră politică și nimic mai mult“, a scris însă Valeriu Nicolae, apreciind însă că acesta a fost „de departe cel mai bun ministru al Transporturilor până acum“. 

Drulă s-a remarcat însă și prin numeroasele conflicte cu șeful Guvernului, Florin Cîțu. „Un zombie politic“, a spus el despre premierul PNL, în aprilie, în timpul crizei generate de demiterea lui Vlad Voiculescu.

Când a demisionat, la 7 septembrie, de la Transporturi, Drulă a anunțat: „Plec din cauza unui premier iresponsabil și incapabil să înteleagă ce înseamnă să conduci un guvern. Un premier despre care am spus odată că e un zombie politic, care e terminat“. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te