Fost ministru al Transporturilor: Liderii sindicali de la metrou se apropie de Țiriac la avere

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 26.03.2021 - 14:07
Angajații de la Metrorex au declanșat vineri un protest spontan. Foto Inquam Photos/Octav Ganea
Angajații de la Metrorex au declanșat vineri un protest spontan. Foto Inquam Photos/Octav Ganea

Ultimul ministru al Transporturilor care s-a confruntat cu o grevă la metrou, Radu Berceanu, îi recomandă lui Cătălin Drulă să bage armata la Metrorex, pentru a sparge protestul sindicaliștilor conduși de Ion Rădoi.

SHARE

Radu Berceanu a fost ultimul ministru al Transporturilor care s-a confruntat cu o grevă la metroul bucureștean, în 2009. 

Acum, fostul demnitar recomandă măsuri radicale pentru rezolvarea situației de la Metrorex și pentru scoaterea companiei de sub controlul sindicatului condus de Ion Rădoi.

„Îl felicit din tot sufletul pe ministrul actual, pe care nu-l cunosc, dar a avut curajul să se lupte cu mafia de la metrou. Acolo e o mână de escroci, care îi prostesc inclusiv pe oamenii muncitor de la metrou, care spun: «Cine, mă, Rădoi, care ne-a dat 5% la salariu? Cum să nu-l apăr?».

E un buboi plin cu puroi – asta e sindicatul de la metrou. Trebuie făcut una din aia, de băgat Armata, pentru că din buboi cu puroi a dat în cancer din ăla grav”, a declarat Radu Berceanu pentru Clubferoviar.

Deși s-a retras din politică, acesta susține că îl poate ajuta pe Cătălin Drulă să negocieze cu liderul Unitatea – Sindicatul Liber Metrou. Mai mult, Radu Berceanu susține că Ion Rădoi și colegii săi din conducerea sindicatului sunt foarte bogați, pe seama Metrorex.

„Dacă ministrul are nevoie de vreun sprijin, să mi-l ceară. Negociez eu cu Rădoi dacă este nevoie. Dacă am negociat cu Miron Cozma, pot să negociez și cu Ion Rădoi.

Cred că liderii sindicali de la metrou se apropie de Țiriac la avere”, a mai spus Radu Berceanu. Evident, el a făcut referire la Mineriada din 1999, când ocupa funcția de ministru al Industriilor în Guvernul condus de Radu Vasile. (Mai multe detalii în Clubferoviar)

 

19.000 lei/lună pentru Ion Rădoi, sindicalistul care a blocat metroul în plină pandemie COVID

În ultima sa declarație de avere, din 2020, Ion Rădoi menționează că primește, anual, suma de 227.882 de lei, adică 19.000 de lei/lună. Suma s-a dublat față de anul 2017 când Rădoi lua doar 117.000 de lei.

Rădoi menționează 4 terenuri din care unul la granița cu Ilfov de aproape un hectar. El mai deține 4 imobile și bijuterii de 6.500 de euro.

De circa 20 de ani, lider al sindicatului de la metrou este Ion Rădoi, fost parlamentar PSD și, până în 2010, lider al organizației PSD din Giurgiu. O vreme, Rădoi a condus și sindicatul RATB, deci putea bloca tot transportul în comun din București.

Citește și: 19.000 lei/lună pentru Ion Rădoi, sindicalistul care a blocat metroul în plină pandemie COVID

Sindomet Servcom, firma deținută integral de către Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), sindicat condus de fostului senator PSD Ion Rădoi.

indomet Servcom a câștigat sume impresionante din închirierea spațiilor comerciale de la metrou, circa 5.000 de metri pătrați. În acest contract, expirat din 2018, Sindomet lua 75%, iar Metrorex - deținătorul spațiilor comerciale - doar 25% din chirii. 

Tot Sindomet controlează și spațiile de publicitate de la metrou: contractul, expirat din 2019, prevede ca Sindomet să încaseze 53%, iar Metrorex, care deține spațiul, doar 47%. 

Citește și: Miza blocării metroului: firma sindicatului controlat de Rădoi, profit uriaș pe spinarea Metrorex

Sindicatul lui Rădoi a vrut să prelungească contractaele, Metrorex a refuzat. Sindomet continuă să încaseze banii, iar Metrorex refuză să mai ia partea sa, în aceste condiții.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te