Credincioșii, mai răi decât cumpărătorii? Când dubla măsură nu mai merge

DE Răzvan Chiruță | Actualizat: 25.03.2021 - 20:04

România a intrat în valul al treilea al pandemiei de coronavirus, mult mai greu de suportat decât primele două. Guvernul gândește noi restricții de deplasare, pentru a limita iar infectările, dar a decis să permită credincioșilor să meargă la biserică în noaptea de Înviere.

SHARE

Am susținut anul trecut decizia Guvernului de a nu le permite credincioșilor să participe la Slujba de Înviere, în ciuda protestelor ortodocșilor a căror relație cu Dumnezeu are nevoie de intermedierea a patru ziduri pictate. 

Eram în plină stare de urgență, totul planeta era blocată, stăteam în casă de o lună, nu știam cu ce boală avem exact de a face, ne temeam și să respirăm.

O derogare pentru mers la biserică, așa cum cerea Patriarhia Română, ar fi fost o discriminare față de restul românilor care respectau cu strictețe regulile de restricție medicală. 

Acum situația este puțin inversată.

Suntem în valul al treilea al pandemiei de coronavirus, mult mai dur decât primele două, avertizează medicii, crește numărul de infectări, Terapia Intensivă e aproape plină (coșmar pe care sistemul de sănătate l-a evitat miraculos un an), coronavirusul afectează sever și pe cei tineri. 

Citește și: Patriarhia Română: Slujbele de Paști se vor desfășura normal, cu respectarea normelor sanitare

Numai că în jur asistăm la un dezmăț șocant: Guvernul introduce carantina după niște reguli foarte relative, care se schimbă după interese politice și economice de moment, restricțiile de deplasare sunt în mare parte de fațadă, bifate pe o hârtie; mall-urile sunt pline de oameni care se comportă ca și cum Sars-COV 2 e doar o poveste în care nu cred nici copiii; în stațiunile montane oamenii se bulucesc cum nu o făceau nici când singura amenințare era transpirația de la respirația schiorului din ceafa ta; în cluburile de șmecheri se fac petreceri sâmbătă de sâmbătă, iar amenzile sunt mai ieftine decât șervețelele aruncate pe sub mese. 

Și atunci cum ai putea să le spui credincioșilor că tocmai participarea lor la o slujbă religioasă de câteva ore, o dată pe an, e sursa tuturor relelelor din pandemie?

Citește și: Propuneri de restricții mai dure, inclusiv interdicția ieșirii din localități cu trei la mie

Anul trecut, președintele Klaus Iohannis a exagerat când a spus că dacă românii vor merge la biserică în noaptea de Înviere „vor fi înmormântări”. Avea scuza că toți eram speriați de dușmanul invizibil cu care ne confruntam. 

Apoi, am lăudat cu toții modul cum biserica a organizat evenimentul și cum s-au comportat credincioșii. Nu există nici o dovadă că înmormântările care s-au petrecut ulterior, din cauza COVID, au legătură cu noaptea de Înviere 2020. 

Un an mai târziu sunt organizate proteste fără mască și liderii conspiraționiștilor nu sunt deranjați nici măcar cu pixul Jandarmeriei, premierul Cîțu se opune pe față închiderii mall-urilor, ministrul Voiculescu ne tot spune că numărătoarea infectărilor nu se face corect.

Nu ar fi o discriminare gravă să le fie interzis doar credincioșilor să meargă la biserică? Doar cei care au nevoie de comuniune cu Iisus în noaptea de Înviere răspândesc COVID-19?

Citește și: Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, vrea ca și Bucureștiul să fie băgat în carantină

Cea mai importantă lecție pe care românii nu reușesc să o învețe în nici un fel este cea a „dublului standard”.

Nu poți să ceri altcuiva să respecte ceea ce tu nu vrei să respecți. Nu poți să interzici pentru că riști să ți se interzică. Nu poți cere sancțiuni când alții încalcă legea și clemență când o faci tu.

Nu poți să ceri să ți se dea ție voie la restaurant sau la sala de sport, pentru că nu mai reziști în casă, dar în același timp să ceri ca altora să li se interzică să meargă la biserică. 

Nu așa funcționează o societate corectă. Dar noi nu suntem încă una. 

Comentarii


© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.